۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۵۹۱
حجت الاسلام‌ والمسلمین خاتمی:

پلیس مظهر امنیت است

امام جمعه زنجان پلیس را مظهر امنیت توصیف کرد و گفت: پلیس باید به گونه ای باشد که مجرم با دیدن این لباس احساس ناامنی و مظلوم نیز احساس آرامش و امنیت کند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام‌ والمسلمین علی خاتمی امروز در دیدار فرماندهان و مسؤولان انتظامی استان زنجان پلیس را مظهر امنیت توصیف کرد و گفت: پلیس باید بگونه ای باشد که مجرم با دیدن این لباس احساس ناامنی و مظلوم نیز احساس آرامش و امنیت کند.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه عملکرد خوب پلیس سبب شده است تا مردم به  نیروی انتظامی اعتماد فوق العاده ای داشته باشند، اظهار داشت: امروز پلیس مورد احترام و اعتماد مردم و جامعه است و این نیرو را محرم رازهای خود می دانند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین خاتمی  با اشاره به اینکه امروز نیروی انتظامی با توجه به تجربه، دانش و دریافت آموزش های لازم در شرایط خوب و از توان و آمادگی مناسبی برخوردار است، گفت: این حقیقت برکسی پوشیده نیست؛ آمار حاکی از آن است که پلیس در انجام عملیات ها و کشف جرایم بسیار موفق عمل کرده است و در مجموع این دستگاه انتظامی دارای نیروهای ورزیده، تحصیل کرده و متخصص بوده و باید این روند با اتخاذ تدابیر و برنامه های مناسب و تداوم آموزش ها حفظ و ارتقا یابد.

امام جمعه زنجان وظیفه و ماموریت پلیس را سخت توصیف کردو گفت: بخشی از سختی کار عوامل انتظامی بر دوش خانواده های آنان است که این حقیقت نباید از سوی مردم و مسؤولان نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین خاتمی با بیان اینکه پلیس به طور شبانه روز با مردم و جامعه سر و کار دارد، اظهار داشت: نیروی انتظامی در برقراری و حفظ امنیت در جامعه و میان مردم، تلاش زیادی می کند و در این ماموریت خود نیز تاکنون موفق و خوب عمل کرده است.

گفتنی است سردار علیرضا صالحی در سخنرانی پایان این مراسم با تاکید بر جامعه محور بودن پلیس ذدر منشور سازمانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نیروی مردمی باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای انجام وظایف و ماموریت های محوله، استفاده بهتر و بیشتری را داشته باشد.

فرماندهی انتظامی استان زنجان تدابیر مناسب نیروی انتظامی در مقابله با توطئه و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی را زمینه احساس عمومی امنیت توصیف کرد و گفت: این حقیقت سبب شده است تا مردم در جامعه اسامی ایران احساس امنیت بالایی داشته باشند؛ چنانچه که امروز تامین و حفظ امنیت و افزایش احساس امنیت از نیازهای مهم مردم و جامعه است و بدون وجود امنیت، به حتم هیچ رشد، توسعه و شکوفایی نیز درکار نخواهد بود.

سردار صالحی با تاکید براینکه بدون مشارکت و همکاری مردم، تامین امنیت و موفقیت های پلیس، سخت و مشکل خواهد بود، اظهار داشت: امروز پلیس با توجه به تجربه و تخصص هایی که دارد در کشف جرایم و دستگیری مجرمان بسیار موفق تر عمل می کند و این سبب شده است تا مجرمان به عنوان برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه احساس ناامنی بیشتری را داشته باشند.

وی توجه به اخلاق و معنویت را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: دین باوری و اخلاقمداری در میان نیروهای پلیس از رشد فزاینده ای برخوردار است؛ بر این اساس  زنجان دارای مردمانی خوب، مومن و متدین است و هرچند طی 6 ماهه نخست امسال میزان نزاع ها افزایش داشت اما بسیاری از این درگیری ها با ارجاع پرونده به دفاتر مشاوره ای و مددکاری نیروی انتظامی به صلح و سازش ختم شده است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه 87 درصد پرونده های ارجاعی به این دوایر منجر به مصالحه طرفین درگیر می شود که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است به کشف جرایم اشاره و اظهار کرد: 85 درصد جرایم رخ داده در این استان از سوی پلیس آگاهی زنجان کشف می شود که این بسیار خوب و امیدوار کننده است./101/837/ب1

ارسال نظرات