۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۶۲۰
آیت الله صفایی بوشهری:

پیراستگی از رذائل و آراستگی به فضائل امری بنیادین و راهبردی برای هیأت‌های مذهبی است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که جهان آینده از آن مکتب امام حسین(ع) است، گفت: پیراستگی از رذائل و آراستگی به فضائل برای هیأت یک امر مهم بنیادین و راهبردی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماينده ولي فقيه در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیأت تهران که در قتلگاه شهدای حزب جمهوری اسلامی برگزار شد گفت: قدرت تاثیر انسان به اندازه کمالاتش است اگر مهذب و دارای معرفت باشد و از خودش عبور کرده باشد از وجودش خیر تراوش می کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این‌که وجودی که بافضیلت است فضیلت از او تابش می کند اظهار داشت: اگر انسان تابع هوای نفس و مبتلا به رذائل باشد چیزی که از او تراوش می‌کند خیر نیست و اثر نمی‌گذارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر این‌که بحث اخلاق و عرفان در هیئات مذهبی یک بحث اساسی است تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه را حسینی کنیم باید خودمان حسینی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که جهان آینده از آن مکتب امام حسین (ع) است گفت: امام حسین (ع) که در اوج کمال انسانی است آن قیام را به پا کرد و این اثر ماندگار جهانی را بجا گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم هیأت و هیأتی ما رشد کند و به کمال برسد و در جامعه اثرگذار باشد باید هیأت و شخص هیأتی دارای اخلاق و معرفت به سیره حسینی شود و الا تلاشی است که ثواب دارد اما اثر ندارد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این‌که  تمامی مسؤولان درباره اخلاق سخن بسیار گفته اند و در قرآن درباره اخلاق سخن بسیار گفته شده است تاکید کرد: پیراستگی از رذائل و آراستگی به فضائل برای هیأت یک امر مهم بنیادین و راهبردی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که آیه 18 سوره حشر ساختار اخلاقی انسان را سازماندهی می کند گفت: ایمان یعنی حاکمیت دین بر انسان و تقوا یعنی پاسداشتن حریم دین و زندگی را بر اساس دین مدیریت کردن و انسان با تقوا محبوب خداست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این‌که نگاه را باید از دنیا عبور داد و به سوی توشه آخرت توجه داد اظهار داشت: دل ما باید حسینی باشد تا حسینی عمل کنیم و حسینی بیندیشیم، آنوقت این شخص ستاره ای می شود از پرتو امام حسین (ع) و دارای آثار و برکات و نورانیت می شود و وجودش آثار و برکات دارد.

وی در ادامه افزود: باید به خودمان بنگریم و ببینیم چقدر حسینی هستیم و چقدر به خاطر علائق دنیایی مان نزد اباعبدالله الحسین (ع) رسوا شده ایم.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: باید آغاز یک شخصیت هیأتی و یک هیأت تماما ساختار اسلامی و حسینی داشته باشد تا داری آثار و برکات باشد./202/959/ب1

ارسال نظرات