۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۵۲۶۲۶
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

بیش از ۵۰ هزار مبلغ دینی در کشور ساماندهی شدند

معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۵۰ هزار مبلغ دینی در مراسم مذهبی و بیش از ۵۶ هزار مداح ساماندهی شده در سراسر کشرر فعالیت دارند.
حجت الاسلام نوری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درر تبریز، ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی که با حضور مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان همراه بود، اظهار داشت: تعامل برای انجام ماموریت های محوله، تنها خواسته سازمان تبلیغات اسلامی از سایر نهادها و ارگان های دولتی است.

وی با اشاره به این‌که تعامل استانداران با ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر کشور بسیار مطلوب است، گفت: انتظار می رود دولت نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و ترویج معارف دینی در جامعه داشته باشد، حمایت از سازمان تبلیغات اسلامی لازمه اجرای طرح‌های تبلیغی و فرهنگی در کشور است.

حجت الاسلام نوری‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد ماموریت‌ها و انتظارات، حمایت از مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و تقویت آن به عنوان یک نهاد حاکمیتی زیر نظر رهبر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مطالبه سازمان از مسؤولان در استان ها این است که یاری گر ادارات تبلیغات اسلامی باشند.

وی افزود: ساماندهی بیش از ۵۰ هزار مبلغ در مراسم مذهبی و بیش از ۵۶ هزار مداح، برگزاری گفتمان دینی در ۲۰ درصد مدارس متوسطه کشور، رسیدگی به امور یک هزار و ۳۰۰ بانوی فرهیخته و اداره امور مؤسسات وابسته ای چون حوزه هنری، دانشگاه سوره، مدارس صدرا، انتشارات امیرکبیر، تبیان، و کتابشهر نشان از وسعت فعالیت‌های سازمان است.

معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: افزون بر این موارد، مسؤولیت‌هایی نیز از سوی رهبر انقلاب اسلامی بر عهده سازمان گذاشته شده که تحقق و به نتیجه رساندن آنها تعامل و همکاری سایر سازمان ها و دستگاه ها را با مجموعه تبلیغات اسلامی ضروری می سازد.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با تقدیر از خدمات ارزنده مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: انتظار داریم افرادی که در دولت تدبیر و امید مسؤولیت قبول می کنند، تعامل حداکثری و همکاری کامل داشته باشند و در غیر این صورت اجبار و اصراری به قبول مسؤولیت آنها نیست.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب تخصیص بودجه به استان با توجه به محدودیت های مالی دولت گفت: هر چند پرداختی بودجه عمرانی به استان تاکنون صفر بوده و تنها توانسته ایم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم، اما در بخش حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی دولت به تعهدات خود عمل کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که سازمان تبلیغات اسلامی یک مرجع دینی و فرهنگی است، افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان مرجع‌ ستاد انقلابی مورد قبول همه است و با توجه به مسؤولیت آذربایجان شرقی در ستاد اربعین نیازمند همکاری این مجموعه هستیم./202/935/ب1

ارسال نظرات