۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۵۲۶۳۸
فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور:

امنیت امروز جنوب شرق کشور مرهون اندیشه سردار شوشتری است

فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور با بیان این که تأکید سردار شوشتری بر استفاده از مردم در راستای برقراری امنیت بود، گفت: امنیت امروز جنوب شرق کشور مرهون فکر و اندیشه این شهید بزرگوار با همت مردم بود.
سردار مارانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمد مارانی، فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور، پنجشنبه شب در هفتمین سالگرد شهدای وحدت مسجد امام علی(ع) با بیان این که جایگاه شهدای عزیز، جایگاه والایی است و منزلت شهدای گرانقدر را هیچ کس جز پروردگار نمی تواند معین کند، گفت: در حقیقت شهدا با خداوند متعال معامله می کنند و از سفره الهی در راستای تعالی بهره می برند.

وی ادامه داد: جایگاه شهید شوشتری بالاتر از آنچیزی بود که به اندازه درک و فهم ناچیز ما باشد، در حقیقت شخصیت سردار شوشتری را باید از جبهه های غرب و جنوب و از آن سرزمین های سرد و بی روح شناخت.

فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور با بیان این که برای شناخت شخصیت سردار شهید شوشتری باید به سراغ خانواده های محروم و مستضعف سیستان و بلوچستانی رفت، تصریح کرد: باید این شخصیت را به وسیله آنانی شناخت که نان برای خوردن نداشتند و روزیشان در طی سال تنها مقداری آرد و خرما بود.

سردار مارانی با بیان این که خانواده های سیستان و بلوچستانی در عرض هشت ماه سردار شوشتری را خوب شناخته بودند، بیان کرد: دشمنان با شناخت این شخصیت گرانقدر او را به سرعت از ملت گرفتند.

وی افزود: زمانی که ماموریت در جنوب شرق تحویل گرفته شد، سردار شوشتری برای سیاستگذاری و طرح برنامه های عملیاتی جلسه ای را با اعضا گذاشتند و آنجا دریافتیم که تلاش سردار شوشتری تنها متمرکز بر امنیت نیست بلکه دغدغه او نجات جان مردم مظلوم منطقه نیز بود.

فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور با بیان این که تصمیم داشتیم تا با شناسایی نقاط آلوده تر، نیروهای بیشتری را در این مناطق مستقر کنیم، خاطر نشان کرد: اعتقاد شهید شوشتری همواره بر استفاده از آحاد مردم برای امنیت بود.

سردار مارانی با بیان این که تاکید ایشان همواره بر استفاده از خود مردم در راستای برقراری امنیت بود نه نیروهای نظامی، یادآور شد: اگر هم اکنون امنیتی در منطقه جنوب شرق کشور حاکم شده بی شک مرهون فکر و اندیشه این شهید بزرگوار با همت مردم بود.

وی با بیان این که سردار شوشتری تا نیمه های شب برای رفع دغدغه مردم جلسه می گذاشت و یک لحظه از فکر آنان بیرون نمی آمد، اظهار کرد: ایشان همواره در خصوص مسائل معیشتی و سفره مردم با افراد و گروه های مختلف جلسه می گذاشت تا مشکلات را در منطقه بلوچ و سیستان و بلوچستان حل و فصل کند.

فرمانده سپاه قدس جنوب شرق کشور با بیان این که سجاده سردار شهید شوشتری همواره پهن بود و هیچ گاه جمع نمی شد، گفت: این معیارها بود که سبب شد تا در مدت 8 ماه در  قلب و جان مردم رسوخ کند و شاید کسانی که سالها هزینه کردند، اینطور در دل مردم جای نگرفتند.

سردار مارانی با اشاره به خاطره ای ارزشمند از سردار شهید شوشتری تصریح کرد: در مسیر بازگشت سردار شوشتری از سرکشی به منطقه لار، ایشان با پیرمردی که چهره ژولیده با دستان پر از خاک، گل و علف داشتند برخورد کرد و پس از آنکه فهمید او پدر شهید است، بر دستانش بوسه زد و این اوج تواضع ایشان را می رساند.

وی افزود: مشی سردار شوشتری مختص به بحث امنیت و ایجاد نیروی نظامی و مسلح نبود بلکه همان نیروهای بسیجی را که برای امنیت به کارگیری کرده بود، در بحث معیشتشان دغدغه داشت و توانست تا در کشور زیر ساخت های موثری ایجاد کند که در ادامه آن سردار منصوری نیز ادامه دهنده راه ایشان بود و به لطف این بزرگواران بود که امروز شاهد بر پیشرفت های خوبی در منطقه بودیم و هستیم که امیدواریم استمرار یابد./201/864/ب1

ارسال نظرات