۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۲۶۴۳
معاون فرهنگی سپاه:

راه غلبه بر مشکلات اقتصادی تکیه بر نیروهای انقلابی است

نجات راه غلبه بر مشکلات اقتصادی را خودباوری و تکیه بر نیروهای جوان، مومن و انقلابی دانست و گفت: همگان باید با عدم اعتماد به دشمنان نظام و انقلاب و عمل به رهنمود های رهبری در مسیر الهی گام بردارند.
سردار نجات، معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در هفتمین سالگرد شهدای وحدت مسجد امام علی(ع) با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: ایران اسلامی صحنه های بی نظیری را از شهید فهمیده تا آن پیرزنی که تخم مرغ راهی جبهه کرد،در دفاع مقدس به یادگار گذاشتند که هرگز و در هیچ مرحله ای از تاریخ جهان اسلام فراموش شدنی نیست.

وی ادامه داد: هنگامی که آقای رضایی در مراسم تشییع پیکر مادری که چهار فرزند فارغ التحصیل خود را در جبهه از دست داده بود رفت آن مادر به ایشان گفت محکم سخن بگویید چرا که من راسخانه چهار فرزند خود را در این راه فدا کردم و ارزش دفاع مقدس به همین باکری ها، همت ها و شوشتری ها است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان این که مقام معظم رهبری شهید برونسی را همچون آفتاب تابان می دانستند، افزود: جبهه های جنگ ورودیش افراد کم نماز خوان و خروجیش نماز شب خوان بودند.

دفاع مقدس محل انسان سازی بود

نجات با بیان این که دفاع مقدس محل انسان سازی و تربیت شوشتری ها، قاسم سلیمانی ها و قالیباف ها بود، تصریح کرد: عده ای در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند و عده ای دیگر رسالتشان حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی شد؛ شهید شوشتری نیز از این دسته بود که بیست سال پس از انقلاب به شهادت رسید.

وی با اشاره به شخصیت سردار فدوی خاطر نشان کرد: زمانی که اسم این سردار می آید لرزه به تن آمریکایی ها می افتد و آنان هنگام نزدیک شدن قایق های تندروی سردار فدوی رعشه وجودشان را فرا می گیرد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان این که این مجلس در شان بزرگداشت فردی از تبار باکری هاست که 20 سال پس از او به شهادت رسید و آرزوی شهادت داشت، بیان کرد: ایشان همواره می گفتند آرزو دارم در میدان جنگ به شهادت برسم و جسم ناقابلم در برابر خداوند متعال تکه تکه شود.

نجات افزود: گویا که او نمی خواست تا با ما باشد و قصدش رسیدن به مقصود بود که این چنین نیز شد.

وی با بیان این که دفاع مقدس به ما آموخت هرگاه متکی به خداوند متعال بوده و از دشمنان نهراسیدیم و به نیروی جوان  تکیه کردیم پیروز هستیم، تصریح کرد: زمانی سپاه بدون هیچ اسلحه و ابزاری با مراجعه به امام راحل(ره) در جستجوی راه حل مبارزه برآمد که امام دستور داد به دشمن حمله کرده و با توپخانه او بجنگید.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان این که در شرایط تحریم که سیم خاردار به ما نمی دادند، اتکای به جوانانمان همچون باکری ها و خرازی ها منجر به پیروزی شد، خاطر نشان کرد: نداشتن تجهیزات هیچ گونه تاثیری رو ما نگذاشت و امروز سپاه همه تجهیزات را خودش بدون تکیه بر دیگران تولید می کند.

راه نجات کشور تکیه بر نیروهای مومن و انقلابی است

نجات راه پیشرفت و غلبه بر مشکلات اقتصادی را خودباوری و تکیه بر نیروهای جوان، مومن و انقلابی دانست و با بیان این که دشمنان از نسل ابو سفیان هستند، از همه خواست تا با عمل کردن مطابق رهنمود های مقام معظم رهبری و عدم اعتماد به دشمنان نظام و انقلاب در مسیر الهی گام بردارند.

وی با بیان این که قصد امروز غرب و آمریکای ملعون آن است که ما دست از انقلاب و آرمانهای خود برداریم، یادآور شد: امروز در نانوتکنولوژی جوان های ما اعتقاد دارند باید مدیر و مدبر از خارج آورد چرا که ندیده اند در دفاع مقدس چگونه مدیران توانمند و ماهر تربیت شدند و رشد پیدا کردند.

مدیران انقلابی شعار «ما می توانیم» را سرلوحه حرکتشان قرار دهند

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که باید مدیران انقلاب اسلامی شعار «ما می توانیم» را سرلوحه حرکت خود قرار داده و مدیریت جهادی در راستای رفع مشکلات کشور داشته باشند، گفت: هیچ مدیری نباید چشمش متمرکز بر لبخند و خواست دشمنان نظام و انقلاب باشد.

وی با بیان این که اگر قدرت نداشتیم غربی ها هیچگاه وارد مذاکره با ما نمی شدند، تصریح کرد: پس دیپلماسی و مذاکره آن زمانی موفق است که پشت آن دست های پر وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که سردار شوشتری عاشق اسلام و انقلاب بود، یادآور شد: سردار شوشتری در صحنه های خطرناکی همچون قائله شمال مازندران و کردستان در منطقه حضور داشتند.

سردار شوشتری، شهید منادی وحدت، عرفان و عشق بود

نجات با بیان این که شهید شوشتری شهید منادی وحدت، عرفان و عشق بود، بیان کرد: بی شک اگر شهید شوشتری در غرب بود، او را به عنوان اسطوره بی بدیل برای خود تلقی می کردند و از او ده ها اثر هنری تولید می شد؛ حال چرا ما باید به این شخصیت مثال زدنی رجوع نکرده و او را الگو قرار ندهیم؟

وی در پایان با بیان این که امیدوارم تا مسؤولان، مدیران و متولیان امر کشور درس های مکتب شهید شوشتری و بزرگانی همچون او را سرلوحه قرار دهند، از همگان خواست تا راه پیشرفت را گم نکنند./864/پ201/س

 

ارسال نظرات