۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۶۸۸
در مشهد؛

مراسم بزرگداشت آيت الله سيد عبدالله شيرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال آيت الله شيرازی با حضور طلاب، علما واقشارگوناگون مردم در حسینیه امیرالمومنین(ع) مشهد برگزار شد.
ایت الله سید عبدالله شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال آيت الله سيد عبدالله شيرازی با حضور روحانیون،طلاب، علماء و اقشار گوناگون مردم در محل حسینیه امیرالمومنین(ع) مشهد برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم که با حضور قاریان برجسته از جمله حمید شاکر نژاد همراه بود، نمایندگان بیوت مراجع تقلید در مشهد و قم، سرکنسول عراق در مشهد، سرکونسول افغانستان، هیئات مذهبی و مهاجرین افغانی و جمعی از زائرین خارج از کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.
 این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام معاونیان نیز همراه بود، حاضران در این مراسم با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره آیت الله سید عبدالله شیرازی را گرامی داشتند و علو درجات را از خداوند متعال برای وی خواستار شدند.
آیت‌الله شیرازی در سال 1271 در شیراز چشم به جهان گشود و از همان ابتدا مورد تعلیم و تربیت پدر خود مرحوم آیت‌الله سید محمدطاهر قرار گرفت، دروس مقدمات و سطح عالی را در شیراز آموخت و سپس با هجرت به نجف‌اشرف از محضر دروس خارج فقه و اصول آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ ضیاء‌الدین عراقی و محمد حسین نائینی بهره‌مند گردید.

وی پس از کسب فیض در نجف‌ اشرف، مشغول به تدریس دروس خارج شد و در سال  1306 ش موفق به دریافت اجازه اجتهاد مطلق از استادش آقا ضیاء عراقی می‌شود و پس از اجازه اجتهاد در سال 1323 ش از آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی، همراه با سایر مراجع تقلید وقت، زعامت حوزه علمیه نجف را بر عهده می‌گیرد.

این عالم ربانی از حامیان و پشتیبانان سرسخت انقلاب و امام در نجف‌ اشرف بود و پس از هجرت به ایران و مشهد در سال 1354 نیز بیت خود را کانون دفاع از مبارزات نهضت اسلامی و اعتراض علیه رژیم پهلوی قرار می‌دهد.

آیت‌الله شیرازی در طول اقامت ده ساله خود در مشهد مقدس به ارایه خدماتی از جمله تدریس، اقامه نماز در حرم مطهر رضوی (ع)، تاسیس مدارس علمیه و مراکز خدماتی پرداخته و سرانجام پس از نزدیک به یک قرن مجاهدت در شب اول محرم 1405 برابر با 5 مهرماه 1363 پس از حضور در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گریه فراوان بر مصائب جد خویش به دیدار معبود شتافت و پیکر پاکش با حضور دوستداران علم و فقاهت تشییع و در جوار ثامن‌الحجج (ع) به خاک سپرده شد./859/پ202/ج1

 

ارسال نظرات