۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۵۲۶۹۹
خطیب موقت کرمان تبیین کرد؛

محرم فرصتی برای فهم عزت، معنویت، حماسه و عرفان

خطیب موقت کرمت با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: آموزه های عاشورا و حرکت بی مانند امام حسین(ع) فقط برای مسلمانان نیست، بلکه برای انسان و انسانیت است و به ما درس عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان می دهد.
حجت الاسلام قاسمی زاده خطیب وقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،حجت الاسلام قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و قیام امام حسین(ع)گفت: در هر یک از ماه های خوب خدا، نسیم نعمت و رحمت بر مؤمنان می ورزد.
 

وی با بیان اینکه ماه محرم، ماهی است که چگونه زندگی کردن را می آموزد خاطر نشان کرد:  آموزه های عاشورا و حرکت بی مانند امام حسین(ع) فقط برای مسلمانان نیست، بلکه برای انسان و انسانیت است و به ما درس عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان می دهد.

حجت الاسلام قاسمی زاده مطرح کرد: این زندگی سرشار از ایمان و انسانیت و عزت است  که دین اسلام از آن بعنوان حیات طیبه یاد میکند. 
خطیب موقت نماز جمعه کرمان ابراز کرد: امام حسین(ع) برای دست یافتن به این زندگی برتر و جاودانه، پذیرای شهادت شد و از بیعت با یزید خودداری کرد، بر این اساس، دیدگاه، هم مرگ و هم شهادت، خیر و سعادت است.

خطیب موقت کرمان در خطبه دوم نماز جمعه گفت: پیامبر اعظم (ص) فرمود، «حیات جامعه اسلامی به عملیاتی کردن امر به معروف، نهی از منکر و تعاون و همکاری در کار خیر است»، بایددر ماه محرم و صفر محرم به احیای این فریضه  بپردازیم.
 

وی با اشاره به 9 مهر ماه روز همدردی با کودکان فلسطینی بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی برای مبارزه با مردم فلسطین از هیچ ظلم و ستمی دریغ نکرده است و دایره این جنایات دامن گیر کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز شده است، حمایت از فلسطین و آرمان مردم فلسطین از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی و از خطوط قرمز ماست.

قاسمی‌زاده  بااشاره به قرارگرفتن در هفته نیروی انتظامی از  تلاشهای یکایک نیروهای انتظامی استان کرمان قدردانی کرد و اذعان داشت: نیروی انتظامی با تمام توان به میدان آمده است تا امنیت را برقرار کند.

خطیب موقت کرمان بیان داشت: نیروی انتظامی به عنوان مدافع نظام جمهوری اسلامی است و تامین امنیت و برقراری نظم و امنیت از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی به شمار می‌رود زیرا اگر امنیت نباشد حتی عبادت انسان هم به سرانجام نمی‌رسد.

وی افزود: کسب رتبه‌های برتر توسط نیروی انتظامی استان کرمان بیانگر عملکرد مطلوب این نیرو است.

قاسمی زاده در  پایان گفت: ماه محرم و صفر از ظرفیت عظیم معنوی برخورد است، انشالله در این دوماه عزیز بکوشیم و خود را به امام حسین(ع)  نزدیکتر کنیم/972/پ202/س

ارسال نظرات