۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

روحانیت سرمایه اسلام و انقلاب است

سخنران و خطیب حرم رضوی گفت: برخی موافق نبودند که روحانیت در نیروی انتظامی و نظامی جلوه کند و همین رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که باید روحانیت هم در این عرصه باشند و امروز روحانیت به عنوان سرمایه های انقلاب هستید و همه جا اشاره به سمت روحانیت است.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، سخنران و خطیب حرم رضوی ظهر امروز در همایش طلایه داران هدایت در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خطاب به مبلغان و مبلغات اعزامی ماه محرم، گفت: شما شغل حساسی در رده مشاغل انبیا را دارا هستید.

وی ادامه داد: اگر انبیا برای هدایت بشر نمی آمدند انسانها نجات پیدا نمی کردند و خداوند از قاعده فضل و رحمت خودش پیامبران را برای هدایت بشر فرستاد و آنان آمدند تا انسانها را از جهل کامل دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه به کمک پیامبران، انسانها رشد کردند، اظهار کرد: انسان امروز روی پای خودش ایستاده است و دیگر نیاز به پیامبر و کتاب جدید ندارد.

وی درادامه با اشاره به حادثه کربلا، گفت:حادثه های تاریخ مدام در حال به وجود آمدن هستند اما همه این حوادث تاریخ ساز نیستند و تاریخ نمی تواند همه این حوادث را ثبت و منعکس کند و فقط حادثه هایی که تاریخ را می سازند ثبت می شوند.

سخنران و خطیب حرم رضوی تصریح کرد: تاریخ نمی تواند کسانی که او را ساخته اند نابود و به اضمحلال بکشاند و تاریخ باید اعضای خودش را حفظ کند و از برجسته ترین این حوادث، حادثه کربلا است.

وی با بیان اینکه حوادث تلخ بسیاری در تاریخ اتفاق افتاده است اما هیچ یک از آنها به اندازه حادثه کربلا جانکاه نبوده است، افزود: آن چیزی که سبب ماندگاری حادثه کربلا شده است تنها دلخراشی آن نبوده است چرا که حوادثی دلخراش تر از این هم در تاریخ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه 13 قرن از حادثه کربلا می گذرد و اگر 130 قرن دیگر هم برآن افزوده شود، باز هم برجای خواهد ماند، اظهار کرد: حادثه کربلا همانند درخت پاکیزه ای که همیشه رشد می کند و سنین کهولتش او را به جوانی می برد و آثار جوانی و حیات هر روز بیشتر درآن دیده می شود، ماندگار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بعد از انقلاب اگر جلوه های عملی و تأثیر مؤثری که روحانیت در نهادها و دستگاههای اجرایی نبود، معلوم نبود سرنوشت این انقلاب چگونه رقم می خورد.

سخنران و خطیب حرم رضوی افزود: برخی موافق نبودند که روحانیت در نیروی انتظامی و نظامی جلوه کند و همین رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که باید روحانیت هم در این عرصه باشند و امروز شما به عنوان سرمایه های انقلاب هستید و همه جا اشاره به سمت روحانیت است./934/201/ب2

ارسال نظرات