۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۵۲۷۲۳
امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

دنیای امروز نیازمند حریت و آزادگی است نه دموکراسی غربی

امام جمعه بندرعباس با اشاره به جنایتهای استکبار در منطقه و کشتار مردم مسلمان به دست گروهک های تکفیری و داعش، گفت: دنیا امروز به آزادگی نیاز دارد نه دموکراسی غربی که بشریت را در قعر لجنزار گرفتار کرده است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض و واجبات الهی است که باید بیش از پیش در جامعه کنونی اجرا و نهادینه شود، چرا که برخورداری از جامعه ای سالم و الهی نیازمند اجرای دو فریضه مهم امر به معورف و نهی از منکر است و با تحقق این مهم، دیگر واجبات الهی همچون خمس، زکات، حجاف و عفاف اقامه می شود.

وی با اشاره به حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی، افزود: مردم با توجه به تهدیدات داعش در سال گذشته حضور پرشور و چشمگیری در این مراسم داشتند به طوری که 20 میلیون نفر در این حرکت یزرگ و تاریخ ساز شرکت کردند، اگر این آمار در اربعین امسال به دو برابر افزایش یابد استکبار دیوانه می شود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: دشمن به امام حسین(ع) در یک نقطه پافشاری کرد که امام یا باید بجنگد یا تسلیم شود، خواری و خفت برای کسی که در دامن پاک فاطمه زهرا(س) پرورش یافته و پدری چون علی(ع) را داشته سازگاری نداشت، سیدالشهدا(ع) جنگ را انتخاب کرد و تا پای جان و هستی خود در راه احیای دین خدا و ارزشهای اسلام ناب محمدی ایستاد.

آیت الله نعیم آبادی گریه را سیراب کننده احساسات پاک بشریت دانست و گفت: کسی که گریه ندارد عاطفه هم ندارد، مکتب حسینی، مکتبی است که عواطف پاک بشری را زالا کرده و درباره کسی که از پاکترین های تاریخ بوده و هدفش نیز مقدس ترین هدف، اشک می ریزد.

وی تاکید کرد: باید حماسه و واقعه کربلا را بر اساس واقعیت برای دیگران تفسیر و تبیین کنیم نه  طبق آنچه که در سر داریم، برای معرفی صحیح کربلا و واقعه عاشورا باید عناصر پرجاذبه آن را به دنیا معرفی کنیم هر چند تمام عناصر آن از جاذبه های فروانی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان داشت: قیام امام حسین(ع) در کاغذ و شعار نبود بلکه یک اقدامی الهی و تاریخی بود که به الگو و سرمشقی برای همگان تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه دنیا به  واقعه کربلا نیاز دارد، تصریح کرد: استکبار در دنیا دروغ می گوید و هم خود و هم بشریت را به مسخره گرفته و به بهانه آزادی، تمام جنایات را بر علیه مسلمانان و دین مبین اسلام مرتکب می شود، به آمریکا باید گفت اگر بی دین هستی و از روز قیامت نیز هراسی نداری حداقل آزاده باش.

آیت الله نعیم آبادی گفت: آمریکا نفهم نیست بلکه خود را به نفهمی زده، مگر می شود این دولت خبیث نداند که در عراق، سوریه و یمن چه جنایاتی مرتکب می شود، آمریکا خود خوب می داند که کارهایش در منطقه و جهان نقض حقوق بشر است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: امروز دنیا دچار بی عاطفگی شده و شرایط کنونی منطقه و جرم و جنایات استکبار و گروهک های تکفیری و داعش در برخی کشورهای اسلامی و سکوت بشریت در برابر کشتار مردم یمن و ویرانی سوریه نمونه بارز بی عاطفگی حاکم بر جهان است./851/201/ب2

ارسال نظرات