۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۲۷۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هیأت های مذهبی باید جلوه نظم و قانون مداری در جامعه باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رعایت نظم، انضباط و انسجام در هیأت های مذهبی باید مورد توجه جدی باشد و این هیأت ها جلوه نظم و قانون مداری در جامعه باشند.
حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در همایش پرچمداران بصیرت با بیان اینکه در آستانه ماه فداکاری، شهادت و اندوه و حزن اهل بیت(ع) هستیم، افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و حماسه ساز است که حماسه خلق می‌کند و الگو شده و جریان سازی می‌کند و جریان مودت عصمت و طهارت پرچم حسینی را جهانی و بین المللی کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: پرچمداری بصیرت افتخاری برای ما است و این جایگاه بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام صفی یاری تأکید کرد: حرکت ها و تلاش های مداحان و هیأت های مذهبی موجبات خوشنودی حضرت امام زمان(عج) و حضرت فاطمه زهرا(س) را فراهم می‌کند و لباس نوکری و خادمی در آستان عاشورایی لطف و عنایتی است که خداوند به مداحان نایل کرده است.

وی افزود: باید این مسئولیت نگه داشته شود و این خلعت و لباس بسیار خطیر و امانتداری این لباس بسیار سنگین است و باید جایگاه را بشناسید و براساس شان و جایگاهی که انتظار می رود تلاش کنید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر بحث شئونات هیأتی تأکید کرد و افزود: مسأله نظم و انسجام در برنامه های هیأتی بسیار مهم است و در هیأت ها جلوه نظم و انظباط و انسجام و قانون مداری باید حاکم باشد.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه هیأت ها و محافل دینی باید جلوه انسجام و نظم باشند، گفت: مردم باید درس انضباط و قانون مندی و برنامه محوری را از هیئت ها ببینند و برگزاری جلسات باید منظم باشد و بهترین زمان ها برای عزاداری ها مد نظر قرار گیرد تا بازخورد خوبی داشته و باعث ناراحتی مردم نشود.

وی نظم در مکان برگزاری برنامه و جلسات را توسط هیأت های مذهبی را خاطر نشان کردو افزود: با یک دسته عزاداری قداست و حرمت و مدیریت شهری و مبلمان شهری باید جای خودش مد نظر قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: بحث امنیت و فضای شهری و توزیع در زنجان مشکل داریم چرا که تمام برنامه های سوگواری در دهه اول محرم است و بعد از این دهه پرچم ها پایین می آید و بعد فراموش می شو بنابراین توزیع برنامه ای مناسبی برای هیئتها مورد نظر باشد.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اعلان عزا اشاره کردو افزود: چراغانی عید غدیر همچنان در فضای شهری وجود دارد و در بحث عزا و شادی باید در هر دو با تعادل کار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه هیئتی ها در شادی ها نیستند و جامعه نیاز به نشاط داردو هیئتی از نشاط جامعه کنار برود جای آنها کسی دیگر می آیند و شادی های آلوده و کاذب جای آنها را می گیرد بنابراین باید برنامه را طوری تنظم و برنامه ریزی کنیم که تعادل برقرار شود.

حجت الاسلام صفی یاری با تاکید بر اینکه سوگواری تا اربعین است و باید مدیریت لازم در هیئت ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: با همفکری و هم اندیشی برنامه های مداحی های محرم تدوین شود و هر کسی برای خود برنامه تدوین نکند.

وی با بیان بیان اینکه عاشورا نتیجه فراموشی غدیر است، گفت: فلسفه غدیر فراموش شده است و ما باید غدیر را برای نسل آینده حفظ کنیم و تقویت کنیم و فضای نشاط هیئتی در این عید مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز کرد: عید غدیر کمرنگ شود مناسبت های دیگر هم به تبع فراموش می‌شود و باید هیئت ها قانون پذیر باشند و هیأت بی قانون هیئت نیست و این توطئه استعمار است که می‌گویند هیئت بی قانون است، در حالی که هیأت ها سامانه و فرایند خاص خود را دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هیأت مذهبی باید نسبت به برپایی مراسم های در شان و منزلت اهل بیت اقدام کنند، افزود: قمه زنی از نظر شرعی خلاف عقل و شرع است و امری خلاف امنیت جامعه است و هئیت های مذهبی باید در مقابل این منکر بایستند.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: شبکه های مجازی از قمه زنی استفاده و بهره برداری خاص خود را می‌کنند و فضای محرم را با قمه زنی بد جلوه می دهند و امروز قمه زنی اهرمی برای تضعیف چهره شیعه گری است و باید و نگاه بصیرتی داشته باشیم و برنامه ریزی بری مقابله با قمه زنی ها مد نظر قرار گیرد.

وی به رعایت شئون و پرهیز از بدعت ها در برگزاری برنامه ها در سطح هیئت های مذهبی تاکید کرد و افزود: تشیع انگلیسی در کمین است تا از راه های گوناگون، انحرافاتی را در محافل مذهبی وارد کند.

وی افزود: هوشیاری و بصیرت لازمه مدیریت هیئت ها است وهیئت باید مبلغ محور باشدو هیئتی که معرفت افزا باشد باید از سیستم منبر استفاده کند و هیئت مذهبی بدون داشتن منبر دارای نقص و ضعف است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: حتما شب های محرم تفسیر و قرائت جمعی قرآن مد نظر هیئت ها قرار بگیرد و همچنین نماز مورد توجه بوده چرا که امام حسین(ع) شهید نماز است و به خاطر برنامه های عزاداری نماز فراموش نشود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری دشمن ایمان جوانان را نشانه گرفته است، افزود: باید به جوانان در جامعه جایگاه بدهیم و به مناسبت هفته کودک برنامه مختص کودک مورد توجه باشد.

وی بر مدیریت نذورات و در هزینه ها در ماه محرم تاکید کردو افزود: گزارش ها از این نذورات شفاف باشد و این ها دررفع آسیب های اجتماعی و آزاد کردن یک زندانی مجرم غیر عمد و تهیه جهیزیه استفاده شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، افزود: هیأت ها این امر را مورد تاکید و توجه قرار دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر شاکله سازمان تبلیغات اسلامی است و باید هسته های امر به معروف و نهی از منکر از هیئت ها تشکل بگیرد./907/102/ب2

ارسال نظرات