۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۷۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

شهادت طلبی و ایمان به منجی دو بال تعالی شیعه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعه دو بال دارد که همیشه در اعلای درجات پرواز می‌کند، یکی از آن دو بال فرهنگ جهاد و شهادت و بال دوم ایمان به منجی عالم بشریت امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام واعظ شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تفسیر سوره انسان پرداخت و به تقسیم‌بندی موضوع غیب اشاره کرد و گفت: غیب دو نوع است، نوع اول مانند این است که خدا دیده نمی‌شود اما آثار او را می‌توانیم مشاهد کنیم.

وی در توضیح نوع دوم غیب، افزود: نوع دوم غیب موقتی است بر خلاف نوع اول که هیچگاه از بین نمی‌رود زیرا ما هیچگاه نمی‌توانیم خدا را ببینیم، در نوع دوم ملائکه را اکنون نمی‌بینیم و ورود و خروج آن‌ها را به حرم امام رضا (ع) مشاهده نمی‌کنیم اما زمانی که از این دنیا به آن دنیا منتقل شویم چشم غیب ما باز می‌شود و ملائکه را می‌توانیم ببینیم.

حجت‌الاسلام واعظ شهیدی با اشاره به حالات اولیای خدا در هنگام مرگ، اظهار داشت: در حالات اولیای خدا و عاشقان ائمه(ع) نقل شده است که در هنگام مرگ، اهل بیت(ع) و ملائکه را مشاهده می‌کنند، این نشانه‌ها به ما می‌فهماند که تا زمان حیات دنیوی خود نمی‌توانیم به عالم غیب دست پیدا کنیم.

وی به یکی از مصادیق غیب پرداخت و گفت: یکی از مصادیق غیب مسأله ایمان و باور نسبت به ذخیره غیبی الهی یعنی حضرت امام زمان(عج) است، این غیبت نیز به گونه‌ای نیست که امام زمان(عج) در جزیره یا بیابان دور افتاده‌ای باشند، بلکه ایشان در هنگام ظهور به چشم افراد آشنا می‌آیند.

وی افزود: در احادیث و روایات امام زمان(عج) را به حضرت یوسف(ع) تشبیه کردند زیرا برادران حضرت یوسف(ع) به شهر می‌آمدند اما ایشان را نمی‌شناختند، امام زمان(عج)‌ نیز چنین شرایطی دارند و در بین ما حضور و نظارت دارند اما ما نمی‌توانیم ایشان را بشناسیم.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: در اواخر هشت سال جنگ تحمیلی جلسه‌ای در تل‌آويو برگزار شد تا برای از بین بردن شیعه و اسلام تدبیری بیندیشند، در آن جلسه فردی ژاپنی که درباره ایران تحقیق مفصلی کرده بود می‌گوید؛ شیعه دو بال دارد که همیشه در اعلای درجات پرواز می‌کند، یکی از آن دو بال فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی افزود: بال دوم ایمان به منجی عالم بشریت امام زمان(عج) است، شیعیان ایمان دارند که امام بالاخره ظهور خواهد کرد، اگر می‌خواهید بر شیعیان مسلط شوید باید این دو بال را از بین ببرید./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات