۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۲۸۵۶
امام جمعه تنکابن مطرح کرد؛

عزاداری امام حسین موجب کمرنگ شدن اقامه نماز نشود

امام‌جمعه تنکابن گفت: محرم را باید ماه احیای نماز اعلام کرد زیرا حسین (ع) در شب عاشورا از عمر بن سعد مهلت برای اقامه نماز گرفت و در ظهر عاشورا در میدان نبرد، در زیر بارش تیر، نماز را به جماعت برپا کرد.
حجت الاسلام عبدالعلي پور اکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر ظهر امروز در پنجمین یادواره 41 شهید والامقام شهر شیرود، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: در این ماه، تبلیغ دین باید به‌ عنوان محور عزاداری قرار گیرد، چرا که پیام اصلی امام حسین(ع) تبلیغ دین بود.

وی افزود: محرم را باید ماه احیای نماز اعلام کرد زیرا حسین(ع) در شب عاشورا از عمر بن سعد مهلت برای اقامه نماز گرفت و در ظهر عاشورا در میدان نبرد، در زیر بارش تیر، نماز را به جماعت برپا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، بیان کرد: بیرق خون رنگ حسینی در تجدید سالیانه‌اش از راه می‎رسد، خداوند متعال به این مجاهدت‎ها و خون‌های پاک امام حسین(ع) و یارانش آنقدر عظمت و برکت داده و هر سال که می‎گذرد بر گستره نفوذ و عمق بخشی این رستاخیز بزرگ افزوده می‎شود.

حجت الاسلام پوراکبر تصریح کرد: آنچه که این جریان خروشان و بی‌بدیل در تاریخ نهضت‎ها و قیام‎ها را ماندگار کرده به‌طور قطع اخلاص، طهارت، پاکی، موقعیت‌شناسی، قیام برای خدا، پرهیز از دنیاطلبی و حب جاه و مقام دنیایی نجات انسان‌ها، تلاش برای حفظ کرامت و شرافت انسان‌ها، عدم سکوت در مقابل ظلم و ظالم یا هر اسم و عنوانی بر آشفتن در مقابل بدعت‌ها، گناه و انحراف از مسیر حق و احیای امر به معروف و نهی از منکر مدنظر قرار داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: با آغاز ماه محرم همگان با شعور حسینی در عمق‌بخشی به بصیرت دینی پرداخته و علما و مبلغان مذهبی هیأت‌های مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در تشریح دقیق اهداف نهضت حسینی پرداخته و با پیراستن مراسمات از تحریف‌ها و اعمال سبک و وهن‌آلود محرم امسال را به تحقق اهداف متعالی حسینی و در امتداد آن دفاع از انقلاب و ولایت و امامت مستقر در جامعه بپردازند.

امام‌جمعه تنکابن اضافه کرد: مگر می‌شود عزادار و سیاه‌پوش حسینی، نمازش به جماعت نباشد؟! در حالی‌ که خواسته اصلی امام حسین(ع) برپایی نماز بود؛ بنابراین نگذاریم که نماز در ماه محرم، از سوی شیعه حسین(ع) کمرنگ برگزار شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه این مراسم تصریح کرد: برخی با گفتاری ساده‌لوحانه به دنبال حذف نیروهای مسلح و تضعیف نیروی دفاعی کشور هستند. این ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا است که در شبکه‌های وابسته به امپراطوری رسانه‌ای مطرح شد و توسط این ساده‌لوحان تکرار می‌شود.

وی افزود: امروز استکبار جهانی و آل سعود با در دست داشتن کلیدهای اقتصادی به دنبال دشمنی با ایران است و عده‌ای با دیدن این جبهه، دلشان لرزید، چون ایمانشان سست بود.

سردار بابایی اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی با تسلیحات کشورهایی چون انگلیس و فرانسه و دلارهای سعودی، رزمندگان ما به شهادت رسیدند و تنها کشوری که در کنار ایران ماند، سوریه بود که اکنون دشمن به کینه آن زمان، متحد شده تا این کشور را ناامن کند.

 وی افزود: امروز استکبار جهانی و آل سعود با در دست داشتن کلیدهای اقتصادی به دنبال دشمنی با ایران است و عده‌ای با دیدن این جبهه، دلشان لرزید، چون ایمانشان سست بود، امروز مردم جلوتر از مسؤولان هستند و با استقامت در برابر فشارهای تحریمی، پیروز شده‌اند.

 سردار بابایی در پایان یادآور شد: نه گفتن به اقتصاد و فرهنگ بیگانه، موجب پیروزی خواهد شد و باید در این راه، از ولایت‌فقیه پیروی کرده و استقامت را سرلوحه کارمان قرار دهیم./950/203/ب2

ارسال نظرات