۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۵۲۸۷۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

حمایت دارالقرآن استان مرکزی از ۹ جلسه تخصصی حفظ قرآن، انتشار 4 کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت استان‌ مرکزی، معرفی آثار راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و برگزاری صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به‌ مناسبت هفته ناجا برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با اعلام خبر حمایت از ۹ جلسه تخصصی حفظ قرآن در استان، تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق منویات رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دارالقرآن استان از اجرای طرح حمایت از جلسات حفظ کلام وحی شکوفایی و تثبیت محفوظات حافظان است، دستگاه‌های مختلف در قالب طرح تربیت حافظان قرآن با عنایت به سخنان رهبری اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند، دارالقرآن استان نیز در راستای عمل به منویات معظم‌له علاوه بر فعالیت در حوزه حفظ از راه‌اندازی ۹ جلسه تخصصی حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، دلیجان، محلات، زرندیه، آشتیان، تفرش و شازند تحت پوشش طرح حمایت از جلسات تخصصی حفظ قرآن قرار می‌گیرند.

این مقام مسؤول در پایان اضافه کرد: اجرای طرح حمایت از راه‌اندازی جلسات تخصصی حفظ کلام وحی از نیمه دوم مهرماه سال جاری در ۹ شهرستان با مشارکت اعضا در سطوح مختلف حفظ اجرایی خواهد شد.

انتشار 4 کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت استان‌مرکزی

داود کرمی مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از چاپ کتب جدید در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: امسال باتوجه به ابلاغ صورت گرفته مبنی بر افزایش انتشار آثار در حوزه دفاع مقدس توانستیم 4 کتاب را منتشر و در هفته دفاع مقدس رونمایی کنیم.

وی افزود: کتاب «سردار صبور» که در قالب داستانی زندگی سردار شهید اصغر فتاحی فرمانده گردان علی‌بن‌ابیطالب(ع) را روایت کرده، خوشبختانه این کتاب در هفته دفاع مقدس امسال به چاپ دوم رسید و این در حالی بود که اسفندماه گذشته این کتاب منتشر شد.

مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: "در خاطر یار" به روایت زندگی شهید مهدی غفاری از شهدای شهرستان ساوه پرداخته، "به من بگو کجایی؟" مجموعه داستان کوتاه راهیان نور عنوان دیگر کتب چاپ شده در هفته دفاع مقدس اسمال بود.

کرمی یادآور شد: سال گذشته جشنواره‌ای برگزار شد که چهار اثر برتر آن در قابل مجموعه "به من بگو کجایی؟" منتشر شد، "معلم آسمانی" مجموعه شعر کودک درباره سردار شهید "رحیم آنجفی" به قلم صغری عبدی و تصویرگری سیده معصومه موسوی از فعالان و هنرمندان استان در حوزه دفاع مقدس است.

معرفی آثار راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با داوری آقایان سیاوش طهمورث، محمد امیر یاراحمدی و فرشید بزرگمهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بر همین اساس لیلا جان محمدی طراح لباس نمایش همه دختران من به عنوان بهترین طراح لباس بیست و هشتمین تئاتر استان مرکزی معرفی شد. 

 در بخش کارگردانی نیز جواد روستایی برای کارگردانی نمایش همه دختران من، شاهین سلطانی برای کارگردانی نمایش وداع با اسلحه و بهمن پارساآرا برای کارگردانی نمایش تو که نیستی به ترتیب عنوان ها اول تا سوم را به دست آوردند.

 در بخش نویسندگی نیز، محمد قاسمی و جواد روستایی دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را برای نویسندگی نمایش همه دختران من دریافت کردند و امیر زاوش نویسنده نمایش تو که نیستی و شهرام سلطانی نویسنده نمایش وداع با اسلحه به ترتیب عنوان های دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند. 

 همچنین نمایش های همه دختران من و وداع با اسلحه به جشنواره بین المللی فجر راه یافتند.

برگزاری صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به‌مناسبت هفته ناجا 

 محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی امروز، ۱۰ مهرماه در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به‌مناسبت هفته ناجا برگزار شد، گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی از بال‌های اساسی و تاثیرگذار بر امنیت کشور است، این یگان در قالب مأموریت‌های متنوع و بسیار پیچیده خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه داده است.

وی اظهار کرد: از زمانیکه بشر پا به عرصه وجود گذاشت امنیت را در زندگی فردی و اجتماعی خود یک عنصر ضروری دانست، در روزگار قدیم امنیت بیشتر مترادف با امنیت سخت بود که به امنیت ملی و دفاع ملی نیز تعبیر و تفسیر می‌شد.

زمانی‌قمی اضافه کرد: پس از گذر زمان از اهمیت امنیت نه تنها کاسته نشد حتی بر آن افزوده نیزشده است، حفظ مرزها و تقویت بنیان نظامی کشور در تمام برهه‌های زمانی برای دفع تهدیدها یک ضرورت است، با گذشت زمان و شرایط  جدید، هم امنیت سخت و هم امنیت نرم از سوی برنامه‌نویسان مورد اهمیت قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: امنیت سخت و امنیت نرم باید هر دو در کنار هم تعریف شوند، چراکه ترکیب این دو عنصر مهم در حوزه امنیت پایدار گنجانده می‌شود و امروز برای اعتلای این مؤلفه در کشورها برنامه‌ریزی دقیق صورت می‌گیرد./842/303/ب2

ارسال نظرات