۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۹۰۵
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

منبرحسيني بايد مظهر وحدت و همدلي باشد

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينکه حضور پرشور مردم در مجالس حسيني هر ساله رو به افزايش است، گفت: منبر حسيني بايد مظهر وحدت و همدلي باشد، از اين رو مبلغان ديني و مداحان اهل بيت(ع) در منابر نبايد به اختلافات شيعه و سني دامن بزنند.
حجت الاسلام سميع الله مردان همايش طلايه داران تبليغ شهرستان آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان بعد از ظهر امروز در همايش طلايه داران تبليغ شهرستان آران و بيدگل، گفت: عزاداري براي اهل بيت(ع) در طول تاريخ اهل ايمان را بيدار و آگاه ساخته و روح توجه و معنويت را در دل ها زنده کرده و اسلام و تشيع را زنده نگاه داشته است.

وي ايام پر برکت محرم و صفر و به ویژه دهه اوّل محرم را فرصت بي‌نظيري براي تبليغ دين و ارشاد و هدايت مردم دانست و تصريح کرد: اين ايام تبليغي فرصت مناسبي براي ترويج دين در سه بخش اعتقادات، احکام و اخلاق است.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل افزود: مبلغان با مغتنم شمردن اين فرصت و تقسيم بندي منابر خود در اين سه بخش مطالب مفيد و کاربردي را براي مردم بويژه جوانان عرضه کنند.

حجت‌الاسلام مردان با تأکيد بر توجه مبلغان به وضعيت فرهنگي منطقه تبليغي، خاطرنشان کرد: روحانيان و مبلغان بايد شبهات اعتقادي روز را رصد کند و علاوه بر آن رفتارها و افکار شايع در جامعه تبليغي خود را بشناسد چرا که آشنايي مبلّغ با افکار و رفتارها و فرهنگ جامعه سبب مي‌شود مردم گرد منبر حسيني جمع شوند و استقبال بيشتري داشته باشند.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي آران و بيدگل با اشاره به اينکه حضور پرشور مردم در مجالس حسيني هر ساله رو به افزايش است، افزود: منبر حسيني بايد مظهر وحدت و همدلي باشد، از اين رو مبلغان ديني و مداحان اهل بيت(ع) در منابر نبايد به اختلافات شيعه و سني دامن بزنند.

حجت‌الاسلام مردان افزود: با رشد و گسترش روزافزون حضور جوانان در آيين هاي مذهبي، دشمن سعي در نفوذ در اين مراسم ها دارد و مي خواهد چهره خرافي به آن بدهد و هيئات مذهبي را از اهداف اصلي خود خارج کند.

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل افزود: افزايش روشنگري درباره بدعت‌ها و خرافات يکي از اولويت هاي تبليغي است که مبلغان ديني بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشند و از ورود هرگونه انحراف و آسيب در عزاداري ها جلوگيري کنند.

حجت الاسلام مردان همچنين بر اهتمام مبلغان و روحانيان به مسائل فقهي و بيان احکام مورد ابتلا و بيان روشن و قابل فهم اين مسائل تأکيد کرد.

شايان ذكر است، همايش طلايه داران تبليغ ويژه روحانيان و مبلغان ديني اعزامي در ايام محرم به همت اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل و همکاري دفتر امام جمعه اين شهرستان همراه با قرائت قرآن، پخش کليپ و توزيع توصيه هاي تبليغي در کانون شهيد عربيان اين شهرستان برگزار شد./1307/203/ب2

ارسال نظرات