۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۹۳۰

میزبانی ۱۲ هزار هیأت مذهبی از سوگواران حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: ۱۲ هزار هیأت مذهبی در شهر تهران، میزبان عاشقان و سوگواران حسینی هستند.
حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، ۱۰ مهر۹۵  درگفتگویی با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل با تسلیت فرا رسیدن  محرم ۱۴۳۸ هجری قمری  موسم اقامه عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش؛ ماه محرم را فرصت مناسبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی تأثیرگذار در جامعه برشمرد.

نیک نژاد، با اشاره به نقش و جایگاه هیئات مذهبی در تقویت باورهای دینی و برپایی مراسم سوگواری اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۵۴ هیئت مذهبی شهر تهران، فعالیت های متنوع خود را با استقبال از ماه محرم آغاز کرده اند.

وی، افزود: از آنجایی که استان تهران به دلیل مرکزیت و وجود قومیت های مختلف، می طلبد دستگاه های فرهنگی،‌برنامه های متنوع فرهنگی را به همین منظور تدارک دیده و به اجرا در آورند، اداره کل تبلیغات اسلامی تهران نیز به‌عنوان نهادی فرهنگی، دینی برنامه های مختلفی همچون جلسات آموزشی احیای امر بهم عروف و نهی از منکر، مراسم عزاداری، برپایی نمایشگاه های مذهبی، سازماندهی و اعزام شبکه تبلیغی، هماهنگی و معرفی مداحان و شعرای آئینی به هیئات مذهبی را انجام خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در ادامه با بیان اینکه مراکز دینی نظیر مساجد، حسینیه ها و تکایا، میزبان آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان هستند، خاطر نشان کرد: جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان های دینی با بهره گیری از اساتید توانمند و صاحبنظران می توانند زمینه جذب بیشتر آنان و تداوم آن را در طول سال به همراه داشته باشد. این نشست ها در محورهای فلسفه قیام عاشورا، دستاوردهای قیام ابا عبدالله(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ایثار و شهادت و موضوعات دیگر به اجرا در می آید.

حجت‌الاسلام نیک نژاد، تصریح کرد: در شهر تهران از بین ۱۲ هزار و ۵۴ هیئت دارای مجوز فعالیت،‌۱۰۶۷۸ هیئت به صورت موردی و  مستمر، ۱۳۷۶ هیئت دانش آموزی و ۱۳۱۰ حسینیه فعالیت دارند، ضمن اینکه تمامی مساجد شهر تهران نیز در دهه های محرم مراسم سورگواری و عزاداری را برگزار خواهند کرد./1325/د102/ی

ارسال نظرات