۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۲۹۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر وحدت جامعه را تضمین می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اجرای صحیح فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر وحدت جامعه اسلامی را تضمین و تأیید می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی - جلسه امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: حساس بودن آحاد جامعه نسبت به بد و نیک دیگران و تلاش برای رفع بدی‌ها و ترویج نیکی برکات بسیاری دارد که مهم‌ترین آن تأمین و تضمین وحدت جامعه است.

وی با بیان اینکه بر این اساس اجرای صحیح این فریضه الهی وحدت و انسجام جامعه اسلامی را تضمین و تأمین می‌کند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مبانی اطلاعاتی، معروف شناسی و منکر شناسی است، نقطه مقابل این وضع بی‌تفاوتی و بی مسؤولیتی افراد نسبت به سرنوشت هم است که بی‌شک به جامعه آسیب می‌رساند.

فرخنده با اشاره به برخی از فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: برای اثربخش کردن هریک از برنامه‌ها باید مقدمات آن تأمین و زمینه‌سازی‌های لازم برای تحقق اهداف صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اجرای زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، برگزاری مراسم محوری در یکی از مدارس شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و برگزاری همایش محوری امر به معروف و نهی از منکر برخی از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

فرخنده تجمع و راهپیمایی یاوران امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نمایشگاه، فضاسازی و تبلیغات محیطی و برپایی نشست معاونان و رابطان امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر مصوبات جلسه برای هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ذکر کرد.

10 هزار نفر در خراسان شمالی به تماشای سینمایش «حریم و حرم» نشستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری سینمایش حریم و حرم در مرکز استان همزمان با ایام غدیر، اظهار کرد: بیش از 10 هزار نفر از مردم استان از این سینمایش استقبال کردند.

وی از عوامل این سینمایش ازجمله کارگردان، بازیگران و عوامل فنی قدردانی کرد و گفت: اگر امام علی (ع) را بشناسیم حتماً پیامبر اکرم (ص) را خواهیم شناخت.

فرخنده غدیر را شایستگی، ضابطه‌مندی، امانت را به اهل دادن، حقایق را در آشکارا برای مردم گفتن و قهرمانان را به مردم معرفی کردن دانست و ابراز امیدواری کرد: این‌چنین جشن‌ها و جلساتی در فرهنگ دینی ما اثرگذار باشد.

گفتنی است، سینمایش حریم و حرم به کارگردانی رضا لنگری از بیست و هشتم شهریورماه به مدت ١٠ شب در دو سیانس ١٩ و ٢١ در سالن غدیر اداره کل کمیته امداد استان برای عموم مردم اجرا و با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شد./9314/پ202/ج1

ارسال نظرات