۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۵۲۹۶۱
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

نیروهای انقلابی در تبعیت از ولایت فقیه همدل و همراه باشند

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ولی فقیه را نائب امام زمان(عج) و ادامه دهنده نظام امامت دانست و گفت: باید نیروهای انقلابی در اطاعت از ولایت فقیه و پاسداری از ارزش های انقلاب همدل و همراه باشند.
حجت الاسلام جواهری

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحدت نیروهای انقلابی را ضامن بقا، پایداری و تداوم انقلاب اسلامی و عامل وحدت ملی دانست و از همگان خواست تا از این وحدت در راستای حفظ کیان نظام اسلامی بهره ببرند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل(ره) حفظ نظام را از واجبات دانسته و حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در اولویت بندی نیز مهمترین معروف را حفظ نظام اسلامی عنوان کردند.

تبعیت از رهبری حفظ مقام امامت است

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دستاورد بعثت، غدیر، عاشورا و خون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس دانست و مطابق با بیان امیرمؤمنان(ع) امامت را نظام امت و اطاعت از رهبری را به منزله بزرگداشت و حفظ مقام امامت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جواهری نظام مقدس جمهوری اسلامی را تنها نظام روی کره زمین بدون طاغوت خواند و تصریح کرد: از دیدگاه شیعه، طاغوت حاکم غاصب و نامشروع است که حق حکومت را ندارد و در عصر غیبت فقیه عادل آن کسی است که از جانب معصوم به بشریت معرفی شده است.  

وی ولایت فقیه را نائب به حق امام زمان(عج) و ادامه دهنده نظام امامت دانست و با بیان این که وحدت نیروهای انقلابی می تواند تا دشمنان نظام و انقلاب را ناکام کند، خاطر نشان کرد: هر گونه اختلاف و تفرقه میان نیروهای دلبسته به انقلاب دشمنان را خرسند و دوستان را مایوس می کند و باید نیروهای انقلابی در اطاعت از ولی امر مسلمین و پاسداری از ارزش های گرانسنگ انقلاب اسلامی همدل و همراه باشند.

نیروهای مجاهد و انقلابی از هر اختلاف و تفرقه ای دوری کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که مقام معظم رهبری به عنوان پیشوای آگاه و دارای توان مدیریتی خطر هایی که انقلاب را تهدید می کند می شناسند و نسبت به آن هشدار می دهند، افزود: یکی از مهمترین این خطرها تفرقه و اختلاف نیروهای انقلابی است و امیدواریم تا نیروهای انقلابی و مجاهد دست در دست یکدیگر در صدد تداوم انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) بکوشند.

تبیین راهکار های مؤثر در تداوم همدلی و همراهی نیروهای انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین جواهری اطاعت و تبعیت از ولی فقیه، تقویت تقوا و خودسازی انقلابی، مهار هوای نفس، خودخواهی و لجبازی به همراه رهایی از عجله و شتاب در موضع گیری ها و دوری از تنبلی و سستی در هر اقدام و فعالیتی را از عوامل ضامن همدلی و همراهی نیروهای انقلابی برشمرد.

وی با بیان این که امیدواریم تا همه نیروهای انقلابی با شناخت راهبردها و راهکارهای این همدلی و همراهی در صحنه عمل پایبند و وفادار به آرمانهای گرانسنگ انقلاب اسلامی باشند، گفت: نیروهای انقلابی می توانند تا با تهذیب و تزکیه نفس، مهار خودخواهی و خودپرستی، دوری از تکبر و غرور و تاکید بر هزینه های سنگینی که در راستای پیروزی انقلاب و تاسیس نظام اسلامی داده شده در پس همراهی و همدلی باشند.

لزوم بصیرت افزایی نیروهای انقلابی در راستای وحدت قلوب

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان افزود: نیروهای انقلابی باید با همدلی و وحدت قلوب در صدد خنثی سازی نقشه ها و توطئه های شوم دشمنانی که در کمین انقلاب نشسته اند گام بردارند و فرزندان انقلاب نیز نباید بصیرت خود را در این راه پر از تلاطم از دست بدهند./864/302/ب2

ارسال نظرات