۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۲۹۶۵
امام جمعه بیله سوار:

امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی ترین اهداف امام حسین است

امام جمعه بیله سوار گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی ترین اهداف امام حسین (ع) است.
امر به معروف و نهی از منکر

به  گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قیاسی گفت: ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام ایام احیای فضایل انسانی و معارف الهی و قرانی است.

وی در تشریح حدیثی از امام رضا علیه السلام در باب امامت گفت: زمام و سررشته دین و مصلحت دنیا با امامت و رهبری امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام قیاسی با بیان اینکه امامت ریشه بارور اسلام و دین است افزود: امضای حدود و احکام الهی با دست رهبر الهی میسر و صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه باید در ایام محرم به ماهیت قیام عاشورا پرداخته شود اظهار کرد: قیام عاشورا یک حادثه نبود بلکه جریان سازی و یک انقلاب عظیم بود.

امام جمعه بیله سواربا برشمردن انگیزه وعوامل نهضت عاشورا، امربه معروف و نهی ازمنکر را یکی ازاساسی ترین اهداف امام حسین علیه السلام عنوان کرد.

وی به شناخت هرچه بیشتر شمرزمان وامام حسین زمان تاکید کرد و ادامه داد: ظلم ستیزی منحصر به اسلام نیست بلکه در تمام دنیا مبارزه با استعمار وجود دارد و لذا عاشورا و کربلا با گذشت زمان تمام نشده است بلکه تبدیل به یک مکتب و دانشگاه شده است.

امام جمعه بیله سوارافزود: روحانیون، مداحان و شعرا باید در شان امام حسین علیه السلام عزادرای کنند وهمانند مطالبی که در زیارت عاشورا موجود است عمل کنند.

حجت‌الاسلام قیاسی درخصوص نحوه عزاداری های محرم گفت: باید عزاداری امام حسین هر چه باشکوه تر برجسته شود و دسته های عزا همچون گذشته به محله ها و خیابان ها کشیده شود و در نهایت همه دسته در یک جا جمع شوند./907/102/ب2

ارسال نظرات