۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۲۹۸۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

دفاع از دین و حفظ کیان حکومت اسلامی مهم‌ترین پیام قیام امام حسین

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با برشمردن اهداف قیام امام حسین (ع)، گفت: دفاع از دین و حفظ کیان حکومت اسلامی، مهم‌ترین پیام این قیام است.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست این شورا که در آستانه فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن این ایام، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، حادثه‌ای عظیم است که نظیر آن در تاریخ اتفاق نیفتاده است.

وی با تأکید بر تفکر و تأمل در این حادثه عظیم و تحلیل علل و عوامل این قیام، افزود: عاشورا مذاکره نیست؛ چرا که مذاکره به معنای بریدن گلوی شش‌ماهه و یا اسارت زنان و دختران خاندان عصمت و طهارت نیست، در حالی‌ که این اتفاقات در عاشورا رخ داد.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: بنابراین کسانی که دم از امام حسین(ع) می‌زنند، در ایام محرم در حسینیه‌ها روضه می‌خوانند و اشک می‌ریزند اما در عین حال می‌گویند با سیاست کاری نداریم، این افراد یا بویی از دین نبرده‌اند و یا مزدور و دست‌نشانده هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: این افراد که امروز با این ادعاها، بهانه دست دشمن می‌دهند، همانند داعشی هایی هستند که با ارائه تصویر نادرست و غلط از اسلام و مسلمانان، سبب نفوذ افکار و برداشتهای نادرست می‌شوند که نتیجه آن چاقو به دست گرفتن و رجزخوانی کودک پنج‌ساله علیه شیعه و مسلمانان است.

حجت‌الاسلام سالاری عنوان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد دفاع از اصل جامعه دینی و حکومت اسلامی از هر امری بالاتر است و آن‌قدر اهمیت دارد که حتی عزیزترین شخص عالم و امام معصوم در این راه جان خود را فدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) برای امر سیاست قیام کرد، گفت: حادثه عظیم عاشورا پیام‌های مهمی داشت که اکنون بعد از گذشت هزار و 400 سال از آن واقعه هنوز هم ‌دلهای عالم را متوجه خود ساخته است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: پیام حادثه عاشورا این است که عزیزترین فرد عالم برای دفاع از اصل دین و حکومت اسلامی به همراه خانواده و عزیزان خود فدا می‌شود تا جامعه این موضوع را درک کند که برای حفظ کیان نظام و حکومت اسلامی، مذاکره جوابگو نیست.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا نتیجه می‌گیریم که مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن برای دفاع از دین و حکومت اسلامی به طور قطع به پیروزی و عزت ختم می‌شود؛ بنابراین انقلاب اسلامی ما هم که با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفت به فضل الهی به نتیجه مطلوب و غایی خواهد رسید./9314/202/ب2

ارسال نظرات