۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۹۹۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اجرای نیت 20 موقوفه کرمان برای عزاداری ایام محرم، سیاه پوش شدن اماکن متبرکه کرمان در آستانه محرم، افتتاح تربت خانه امامزاده فقیه الدین بافت و تجلیل از نخستین واقف حوزه امنیت و بیمه در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان، با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: در راستای اجرای نیات موقوفات منطبق با ایام محرم، ویژه برنامه های متعدد مذهبی در آستان اماکن متبرکه و مذهبی شهرستان کرمان برگزار می شود.

وی بیان کرد: عزاداری و اطعام ایام محرم و صفر از محل اجرای نیت 20 موقوفه قدیمی برگزار می شود؛ و تعدادی از موقوفات حوزه ناحیه یک شهرستان کرمان با نیت منطبق با برنامه های عزاداری در ایام ماه محرم وقف است.

حسین رضایی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان کرمان در راستای اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی خود هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم در قالب طرح جامع" بصیرت عاشورایی" اقدام به انجام عمل امینانه به نیات واقفین خیر اندیش با این ایام می کند.

وی تصریح کرد: بیش از 20 موقوفه قدیمی متصرفی تحت تولیت اوقاف و دارای متولی جزء موقوفات غیر متصرفی در شهرستان کرمان وجود دارد که یکی از نیات مهم آنها برگزاری مجالس روضه خوانی  و توزیع اطعام در ایام ماه محرم می باشد.

 سرپرست ناحیه یک شهرستان کرمان با تاکید این مطلب که اوقاف عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش را در سر لوحه سیاستهای سازمانی خود قرار داده است؛ اظهار کرد: اوقاف به عنوان یک دستگاه خدمت گذار و احیای امر اهل بیت علیهم السلام یکی از شناخته ترین و اثر گزارترین دستگاهها در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در کشوراست.

اماکن متبرکه کرمان در آستانه محرم سیاه پوش شدند

همزمان با نزدیک شدن به ایام عزاداری ماه محرم اماکن متبرکه کرمان یکدست سیاه پوش شدند.

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان بنا به سنت هرساله با سیاه پوش شدن جامع اماکن متبرکه  همراه با اهتراز پرچم عزای حسینی بر گنبد امامزادگان عظیم الشان، شور حسینی را در میان عاشوراییان برافراشته است.

بر اساس این گزارش محرم امسال  5 ویژه برنامه مهم سازمانی اوقاف در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی در جواراستان امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.

گفتنی است: همایش بزرگ لبیک یا حسین (ع) ، همایش رهروان زینبی، برنامه احلی من العسل ، همایش شیرخوارگان حسینی و برگزاری ویژه برنامه منشورعزت از جمله برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی اداره اوقاف در اماکن متبرکه می باشد.

افتتاح تربت خانه امامزاده فقیهه الدین بافت جهت برنامه های عزاداری محرم

مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت، از تکمیل روند عملیات داخلی تربت خانه آستان امامزاده فاطمه فیقهه الدین (س) این شهرستان جهت برگزاری برنامه های دهه محرم خبر داد.

وی بیان کرد: اداره اوقاف، در راستای اجرای دستور العمل برنامه های عزاداری ایام ماه محرم الحرام سازمان اوقاف کشور، ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری  سرور و سالار شهیدان را به میزبانی اماکن متبرکه برگزار می کند.

محمدی افزود: امسال  5 ویژه برنامه مهم در قالب طرح بصیرت عاشورایی در اماکن متبرکه شهرستان برگزار می شود.

وی از تکمیل روند عملیات گچ کاری 500 متر مربع از تربت خانه و صحن آستان امامزاده فاطمه فقیهه الدین (س) بخش بزنجان خبر داد وگفت: با حضور هیأت های مذهبی بخش بزنجان، امسال مراسم عزاداری ظهر و عصر عاشورا با پخش مستقیم شبکه استانی سیمای مرکز کرمان و شبکه های ملی همراه خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای عمل امینانه به نیات موقوفات منطبق ، مراسم عزاداری و اطعام  دهه دوم محرم و دهه آخر صفر درآستان  5 امامزاده عظیم الشان شهرستان برگزار خواهد شد.

تجلیل از نخستین واقف حوزه امنیت و بیمه در کرمان

با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل بیمه سلامت ایران ،از نخستین واقف حوزه امنیت و بیمه در کرمان، حاج اکبر رحیمی صبح امروز تجلیل شد.

 بر اساس این گزارش حاج اکبر رحیمی بیاض خیر نیکوکار اهل بیاض از توابع شهرستان انار در استان کرمان است که نخستین وقف در حوزه امنیت را در کشور انجام داده است.
وی که پدر شهید غلامرضا رحیمی است، در این اقدام خداپسندانه 200 هزار متر از باغات مشجر پسته خود را برای امنیت وقف کرده است.
حاج اکبر رحیمی در وقف دیگر خود 5000 متر باغ مشجر پسته و دو حبه آب را برای امور خدمات رسانی بیمه های درمانی وقف بیمه سلامت استان کرمان کرده است که این وقف نخستین مورد در حوزه بیمه در کشور می باشد.
وی برنامه های دیگری برای وقف دارند که مشاوران در حال بررسی برای حوزه های مورد نیاز وقف هستند./303/9709/ب1

ارسال نظرات