۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۵۳۰۱۰
کارشناس مسائل دینی:

دشمن از نهضت امام حسین می ترسد

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که دشمن از نهضت امام حسین می ترسد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های قیام امام حسین شمرده می شود که امام حسین با قیام خود به مردم نشان داد امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه ترک شود.
امام حسین

حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: ماه محرم، ماه قیام امام حسین(ع) نام برده شده که مردم باید در این ماه، معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرند.

وی افزود: شرکت در مجالس مذهبی، انسان را در معرفت به اهل بیت کمک می کند که مردم باید با حضور خود، مجالس امام حسین(ع) را پررنگ کنند زیرا یکی از اهداف دشمن در کشور ایران این است که می خواهند، مجالس اهل بیت را کمرنگ نشان دهند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که ظلم و ستم های زیادی در ماه محرم بر امام حسین وارد شده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) تمام سعی خودش را انجام داد تا زیر بار ظلم نرود و بتواند دین را در جامعه خوب بیان بکند.

وی ابراز داشت: عزاداری باید با سخنرانی همراه باشد و مردم باید از عزادری هایی که فقط در آن ها مداحی بوده، پرهیز کنند زیرا صرف عزاداری، انسان نمی تواند شناخت خوبی از امام حسین داشته باشد.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مبلغان مطالب خوبی را به مردم بگویند تا مردم از سخنرانی بدشان نیاید، خاطرنشان کرد: دسته های عزاداری در کشور ایران، تیری به سوی دشمن بوده چرا که دشمن همیشه خواسته نهضت امام حسین را از مردم بگیرد.

وی تصریح کرد: دولت امام حسین یک دولتی بود که انسان را به خدا می رساند اما در مقابل نهضت امام حسین کسانی هستند که می خواهند با کارهای خود مردم را از خدا دور کرده و صفات شیطانی را به زندگی ها دعوت کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که دشمن از نهضت امام حسین می ترسد، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های قیام امام حسین شمرده می شود که امام حسین با قیام خود به مردم نشان داد امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه ترک شود.

وی بیان داشت: تبیین قیام امام حسین به مردم از وظایف روحانیان در ماه محرم است که روحانیان در کار تبلیغی خود بتوانند با استفاده از برنامه ها و منبرهای خود، مردم نسبت به اهداف قیام امام حسین(ع)، آشنا کنند.

وی در پایان گفت: از تمام مردم می خواهم که با حضور خود در مجالس امام حسین، معرفت خودشان را به اهل بیت و اهداف قیام امام حسین بالا ببرند./302/9707/ب1

ارسال نظرات