۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۳۰۳۹
در نشست خبری موکب حضرت معصومه مطرح شد؛

اسکان بیش از 5 هزار زائر در موکب حضرت معصومه

مدیر موکب حضرت معصومه(س) با بیان این‌که اربعین نماد وحدت اسلامی و بزرگترین مانور جهان اسلام است، از اسکان 5 هزار نفر به صورت شبانه روز در موکب حضرت معصومه مستقر در کربلا خبرداد.
محمود پارچه باف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود پارچه باف، مدیر موکب حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در میان خبرنگاران با اشاره به فعالیت موکب حضرت معصومه(س) در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی مانوری است که باید تمام نیروهای دولتی و انقلابی به آن اهمیت دهند و با تمام توان خود به زائران سید الشهدا(ع) خدمت کنند.

وی با بیان این که موکب حضرت معصومه(س) از سال 93 و با هدف خدمت به زائران تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این موکب متعلق به همه مردم قم است و تمام هزینه ها و خدمات آن به وسیله کمک های مردمی تأمین می شود و هر سال این کمک ها بیشتر می شود.

پارچه باف راهپیمایی اربعین را در جهان اسلام بی نظیر دانست و افزود: در حالی که در مراسم حج که در حدود 3 میلیون نفر مشرف می شوند هر ساله شاهد تلفات زیادی هستیم ولی مراسم اربعین با وجود این که بیش از 12 میلیون نفر حضور دارند به صورت معجزه آسایی و بدون هیچ گونه تلفات برگزار می شود.

وی با اشاره به خدمات موکب حضرت معصومه(س) در سال های گذشته، ابراز داشت: در سال گذشته ما با همکاری ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با برپایی 27 چادر و نزدیک به 200 نفر نیروی خدماتی به خدمات متنوع فرهنگی، درمانی، امنیتی، اسکان و تغذیه پرداخته ایم.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ما برای تأمین امنیت اردوگاه خود از لشکر علی ابن ابی طالب نیروهایی را در نظر گرفته ایم و همچنین 25 نفر پزشک و پرستار برای خدمات درمانی و گروهی از طلاب حوزه علمیه قم برای خدمات فرهنگی و برگزاری گعده های معرفتی استفاده کرده ایم.

وی با اشاره به این که ما در سال گذشته بیش از 107 هزار نفر وعده پذیرایی داشته ایم، گفت: در ایام اربعین اولویت اصلی زائران اسکان است که ما 35 هزار نفر را اسکان دادیم که حتی برخی افراد به مدت ده روز در این اردوگاه ماندن ولی امسال کارت هایی را آماده کرده ایم تا هر نفر فقط سه روز اسکان داشته باشد تا بتوانیم به تعداد بیشتری از زائران خدمات رسانی کنیم.

پارچه باف با اشاره به بازخورد خوب خدمات موکب حضرت معصومه در اربعین اظهار داشت: بنا به پیشنهاد هیأت امنای موکب در ایام شعبانیه هم موکبی در بولوار پیامبر اعزم(ص) قم برپا کردیم و به زائران خدمات رسانی کردیم و همچنین در روز عرفه هم موکبی را در بین الحرمین برپا کردیم که تنها موکب خدمات رسانی در آنجا بود و مورد تقدیر مسؤولان عتبات قرا گرفت.

وی با بیان این که تمام بودجه این موکب از کمک های مردمی تأمین می شود اظهار داشت: در اربعین سال گذشته نزدیک به 850 میلیون تومان و در مراسم نیمه شعبان 300 میلیون تومان و در روز عرفه هم نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه شده است و پیش بینی می کنیم که در اربعین امسال هزینه های ما به بیش از یک میلیارد تومان برسد.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) اربعین را نماد وحدت مسلمانان و حتی دیگر ادیان دانست و خاطرنشان کرد: مکانی که امسال در اختیار ما گذاشته اند 15 هزار متر مربع است و با توجه به این وسعت مکانی امسال به بیش از 5 هزار نفر در هر شب اسکان خواهیم داد.

وی همچنین ابراز داشت: امسال در موکب حضرت معصومه(س) اکیپی از خواهران و برادران ماساژور حرفه ای را خواهیم داشت که با استفاده از پیشرفته ترین روش های ماساژ و کرم هایی که خودشان به همین منظور آماده کرده اند به زائران در محل موکب که در نزدیکی حرم حضرت اباالفضل(ع) در انتهای شارع میثم تمار (باب بغداد) است خدمت خواهند کرد.

گفتنی است کسانی که علاقه مند به کمک به این موکب هستند می توانند کمک های خود را به شماره حساب 0194009400004 نزد بانک ملی و یا شماره کارت 6037997178896560 واریز کنند./843/پ202/ی

ارسال نظرات