۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۳۰۴۴
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان خبر داد؛

اعزام 30 طلبه به زیارت امام حسین در اربعین حسینی

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با اشاره به همکاری طلاب مدرسه در ساخت موکب شهرستان، گفت: حضور 20 روحانی در مناطق مختلف شهرستان همزمان با آغاز ماه محرم حضور خواهند داشت و 25 تا 30 طلبه در اربعین حسینی به زیارت سیدالشهدا(ع) اعزام می شوند.
راهپیمایی اربعین حسینی

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه روایات بسیاری درباره عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد، گفت: طلاب مدرسه در روزهای تبلیغی محرم و صفر با حضور در میان اقشار مختلف مردم به تبیین ارزش ها، فلسفه قیام امام حسین(ع) و درس پذیری از این قیام می پردازند.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با بیان اینکه حادثه عاشورا همچون دوران زندگی ما سرشار از نکته های و عبرت های فراوان است، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) درس آزادگی، ظلم ستیزی، غیرت و وفاداری را می آموزد چنان که ظالم بودن، آدمکشی و کودک کشی را می توان در خوی یزیدیان مشاهده کرد که هم اکنون جنایت های داعش و جبهه النصره نیز چنین است.

این مقام مسؤول تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) را وظیفه اصلی طلبه ها و روحانیان برشمرد و افزود: در این باره گروه هایی تشکیل تا در زمانی که یزیدیان و جنایت های یزیدیان می شود به تبیین قیام امام حسین(ع) و اسرار آن بپردازند و 20 روحانی مدرسه بقیه الله در مساجد، روستاها و هیأت ها مستقر تا بازگوکننده پیام عاشورا باشند.

حجت الاسلام آذرافروز سخنرانی و روضه خوانی طلاب در مجالس را از دیگر فعالیت های تبلیغی مبلغان در هیأت ها برشمرد و افزود: حضور در مدارس با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برای پاسخگویی به شبهات و تبیین معارف امام حسین(ع) درقالب برگزاری کلاس ها و جلسات برای دانش آموزانی که از سوی معاندان مورد هجمه اعتقادی قرار گرفته اند، از دیگر برنامه های مدنظر برای ماه محرم و مفر است.

وی به فعالیت های خود حوزه در ماه محرم هممچون روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا و تبیین معارف اشاره و خاطرنشان کرد: همه ساله در اربعین حسینی موکب شهرستان اندیمشک با محوریت امام جمعه شهرستان در شلمچه برگزار می شود و امسال طلاب مدرسه در 3 اردوی جهادی به ساخت و برپایی آن اقدام خواهند کرد تا پذیرای 5 هزار زائر باشیم.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان در پایان به اردوی زیارتی اربعین حسینی برای 25 تا 30 طلبه مدرسه اشاره کرد./303/9456/ب1

ارسال نظرات