۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۵۳۰۶۲
همزمان با ماه محرم؛

هزار روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال هزار روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد و حسینیه‌های شهری و روستایی این استان اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه محرم، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در آستانه فرارسیدن ماه محرم اعزام روحانیان مبلغ به مساجد است، افزود: در این راستا محرم امسال هزار روحانی مبلغ و مبلغه از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به مساجد و حسینه‌های شهرها و روستاهای خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی آماده اعزام مبلغ به مساجد و مراکز مختلف تجمعی مردم در دهه نخست ماه محرم هستند، اظهار کرد: در ماه محرم امسال افزون بر مساجد و حسینیه‌ها، با هماهنگی و همکاری نهاد آموزش و پرورش و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان، روحانیان مبلغ به مساجد شبانه‌روزی هم اعزام می‌شوند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی روحانیان مبلغ در قالب گروه‌های تبلیغی، مبلغان عمومی، مبلغان نخبه و خواهران مبلغه به مناطق تبلیغی در شهرها و روستاهای استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان اعزامی پیش از آغاز ماه محرم، اظهار کرد: این همایش با هدف ارائه سرفصل‌های تبلیغی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اعتقادی و اجتماعی مردم، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی در بجنورد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این زمینه کتاب «ره‌توشه» ویژه ماه محرم هم به همت نهاد تبلیغات اسلامی تدوین شده که به‌منظور پربار شدن تبلیغ به روحانیان مبلغ اعزامی اهدا می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانیان اعزامی به مساجد افزون بر تبلیغ سنتی شامل هدایت و مدیریت مراسم عزاداری و برگزاری منبر و سینه‌زنی و مشاوره و بیان احکام، در زمینه‌هایی چون ولایت فقیه، سبک زندگی اسلامی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و غیره هم فعالیت تبلیغی و تبیینی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اکنون دشمن علاوه بر اینکه از لحاظ فرهنگی و مذهبی قلب جامعه ما که جوانان هستند را نشانه رفته است، درصدد آسیب زدن به امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه است که یکی از راه‌هایی که برای این موضوع برگزیده ترویج افراطی‌گری است.

وی ادامه داد: این مسأله مبارزه جدیِ همه نهادها و متولیان دین و فرهنگ را می‌طلبد؛ ازاین‌رو روحانیان، سخنرانان و مبلغان هم نباید از مبارزه با افراطی‌گری و سلفی گری غافل شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تأثیرگذاری مبلغان بر فرهنگ و سبک زندگی در جامعه بی‌نظیر است، افزود: عزاداری ماه محرم هویت مکتب تشیع است؛ از این رو باید کاری کنیم که نه‌تنها این هویت خدشه‌دار نشود بلکه تأثیر مستقیمی بر فرهنگ زندگی مردم داشته باشد؛ زیرا مبلغان برای تأثیرگذاری بر جامعه اسلامی توان بالایی دارند.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت (ع) برگزار می‌شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات