۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۱۱۰
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ترویج فرهنگ نماز سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی نماز جماعت، نماز جمعه و همچنین سرمایه‌گذاری در گسترش ترویج نماز سبب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.
ترویج فرهنگ نماز سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در نشست شورای اقامه نماز در اراک بیان کرد: فرهنگ سازی نماز جماعت، نماز جمعه  و همچنین سرمایه‌گذاری در گسترش ترویج نماز سبب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.

نهاد خانواده، یکی از تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه قدم گذاشتن در بحث نماز وسیله ای برای نزدیک شدن به امام زمان (عج) است، اظهار داشت: نماز مظهر پاکی و درستی است که حضور مسؤولان دستگاه های دولتی در نماز جماعت نیز بانی اصلی در راستای تشویق و ایجاد انگیزه برای شرکت در نماز جماعت است.

حجت الاسلام رودبارانی نهاد خانواده، یکی از تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی، نقش به سزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه های متعالی دین مبین اسلام به ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دار و خانواده ها باید فرزندان خود را به سمت نماز و مساجد هدایت کنند.

نقش مساجد در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه مساجد به خوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی را نقش بر آب کنند، گفت: هیات امنا، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد باید با برنامه ریزی کاربردی و سیاست گذاری های فرهنگی، زمینه جذب جوانان را در این سنگر مقدس فراهم کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه دشمن از ورود جوانان به مساجد ترس دارند، خاطرنشان کرد: مساجد پایگاه اخوت و برادری در دنیای اسلام هستند و می توانند در مسیر تربیت فرزندانی نمونه و انقلابی نقش آفرینی کنند.

تلاش در مسیرترویج معارف دینی در جامعه اسلامی

حجت الاسلام رودبارانی با تاکید بر اینکه امروز باید با برنامه های پسندیده و  فعالیتهای مناسب در مسیر ترویج معارف دینی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید به صورت منسجم در مساجد حضور یابند و در مسیر گسترش فرهنگ نماز جماعت در جامعه اسلامی حرکت کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه با اشاره به راه های نفوذ و جنگ نرم دشمن، گفت: با پیشرفت فناوری و حضور در عصر ارتباطات، دشمن از طریق جنگ نرم درصدد گرفتن محورهای دینی و اسلامی از این نظام انقلابی است که می طلبد این آسیب ها را شناسایی کرد و تمهیدات لازم برای مقابله با این آسیب ها به کار گرفت.

به گزارش رسا، بیش از 300 مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که در همه آن ها نمازهای جماعت در تمامی اوقات شرعی اذان اقامه می شود.

شایان ذکر است، اکنون نماز جمعه در 870 نقطه کشور برگزار می‌شود، این آیین عبادی سیاسی نیز هر هفته در 32 نقطه از استان مرکزی برپا می شود./842/202/ب3

ارسال نظرات