۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۱۵۳
رييس اداره تبليغات اسلامي‌کاشان تأکید کرد؛

ضرورت افزايش آگاهي هيئات مذهبي نسبت به توطئه شيعه انگليسي

رييس اداره تبليغات اسلامي‌شهرستان کاشان با تأكيد بر افزايش آگاهي هيئات مذهبي نسبت به توطئه شيعه انگليسي‌، گفت: توهين به مقدسات ساير مذاهب، توطئه خطرناکي است که به‌عنوان يک عمل ديني ترويج مي‌کنند و به جاي اينکه امت اسلام را به سمت بهره گيري از پيام هاي عاشورا سوق دهند، قلوب مسلمين اعم از شيعه و سني را پر از کينه كرده و در برابر يکديگر قرار مي دهند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني، يكشنبه شب در جمع هيئات مذهبي شهر قمصركاشان، گفت: هيئات و تشکل هاي مذهبي در کشور که مهد فرهنگ تشيع و ميعادگاه محبان اهل بيت(ع) است کارنامه اي پر افتخار با تجاربي ريشه دار و عميق در تعظيم شعائر ديني به ويژه سنت عزاداري دارند.

وي با تجليل تلاشهاي شبانه روزي و خالصانه دست اندرکاران و مسؤولان هيئات مذهبي بيان داشت: تلاش هاي ارزشمند مسؤولان هیئات مذهبي و مجموعه عواملي که در جلسات عزاداري براي احياء اوامر اهل بيت(ع) خالصانه تلاش مي‌کنند در پيشگاه خداوند مأجور خواهد بود.

وي افزود: اهميت کار هيأت مذهبي به اين جهت است كه اهداف اهل بيت(ع) را اجرايي مي‌کند و رابطه عاطفي و معرفتي بين شيعه و امام را استمرار مي بخشد و در مناسبتهاي مذهبي مختلف زنگار غفلت و کاستي هاي احتمالي را رفع کرده و منجر به تقويت انگيزه هاي ديني مي‌شود.

حجت‌الاسلام حسيني نقش جلسات عزاداري را در تربيت نفوس بسيار با اهميت دانست و خاطر نشان کرد: عظمت امام حسين(ع) و عنايات الهي را اوتاد و عالمان برجسته ديني ما در اين عزاداري مي ديدند و درجات اخلاص شان را در اين مراسمات با خدمتگزاري به عزاداران حسيني بالا مي بردند و تمام مراجع، امام راحل و رهبر معظم انقلاب  نسبت به برپايي اين مجالس عزاداري اهتمام داشته اند، از اين رو نبايد از ابعاد تربيتي جلسات عزاداري عافل شد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمن براي تغيير هويت ديني جامعه افزود: امروز دشمن باتمام ظرفيت و توان خود به ميدان آمده است و با به راه انداختن تهاجم فرهنگي و جنگ نرم تلاش دارد انحرافات فکري و عقيدتي و ايجاد شبهات نسبت به مقدسات و باورهاي ديني را همراه با ولنگاري فرهنگي در فضاي ديني جامعه بويژه بين نسل جوان نهادينه کند.

حجت الاسلام حسيني با تاکيد بر ضرورت هوشياري هيئات نسبت به نفوذ دشمن در هيئات مذهبي يادآور شد: هيئات مذهبي بهترين ظرفيت براي عالم تشيع و جهان اسلام بوده است به گونه اي كه امام راحل فرمود، هرچه داريم از محرم و صفر است و محرم و صفر است که اسلام را زنده نگداشته است.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي کاشان تصريح کرد: دشمن امروز به دنبال اين است که ظرفيت هيئات مذهبي را از ما بگيرد و البته شناخت شيوه دشمن براي ناکارآمد کردن اين ظرفيت مهم است و متاسفانه شاهد اين هستيم که برخي هيئات ما ناخواسته و ناآگاهانه تامين کننده اهداف مورد نظر دشمن بوده راه نفوذ و رخنه دشمن به اسم مراسم عزاي حسيني فراهم مي‌کنند.

دشمن به دنبال انقطاع بين سنت‌هاي عزاداري با فلسفه و قيام حسيني و روح حماسي عاشورا است

حجت الاسلام حسيني افزود: بايد مراقب باشيم، بيدار باشيم زيرا هدف دشمن اين است که هيئات ما را تشريفاتي و بي خاصيت کند و بين سنت هاي عزاداري با فلسفه قيام حسيني و روح حماسي عاشورا انقطاع ايجاد کند.

وي با تأكيد بر افزايش آگاهي هيئات مذهبي نسبت به توطئه شيعه انگليسي عنوان كرد: توهين به مقدسات ساير مذاهب، توطئه خطرناکي است که به‌عنوان يک عمل ديني ترويج مي‌کنند و به جاي اينکه امت اسلام را به سمت بهره گيري از پيام هاي عاشورا سوق دهند، قلوب مسلمين اعم از شيعه و سني را پر از کينه كرده و در برابر يکديگر قرار مي دهند و اين همان توطئه اي است که رهبر معظم انقلاب بارها از آن به شيعه انگليسي ياد کرده و همه را به هوشياري و مراقبت در برابر آن فرا خوانده اند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان افزود: شبکه هاي متعدد ماهواره اي با نام هاي مقدس و ديني راه اندازي کرده اند و مرتب ما را به سمت اختلافات بين شيعه و سني فرا مي خوانند و به جاي اينکه عزاداري هيأت ها  را در راستاي اهداف اهل بيت(ع) سوق دهند همت و تلاش آنها بر اين است که رسوم و مراسماتي از سوگواري را تبليغ و ترويج کنند که چهره تشيع را در جهان مشوه کند.

حجت‌الاسلام حسيني در تبيين برخي از شيوه هاي اين فرقه يادآور شد: از اقدامات و دستورالعمل هايي که از فرقه شيعه انگليسي براي هيئات تجويز مي‌شود اين است که ياد و نام شهداء را از مجالس عزاي حسيني حذف کنيد و به عزاداري خودتان بپردازيد در حالي که فعاليت امروز هيئات ما و امنيت مجالس عزاي حسيني مديون خون شهداست و شهدا با اقتدا به اباعبدالله الحسين(ع) در مسير شهادت قدم گذاشتند.

به گفته وي، يكي از وظايف ما در محرم بيداري دست اندکاران مجالس عزا و جوانان است و لازمه اين بيداري افزايش فهم و معرفت است، اما اگر به اهداف قيام امام حسين(ع) کاري نداشته باشيم هيچ ضرري براي انگليس و آمريکا و اسرائيل نخواهيم داشت.

تاکيد بر ضرورت حفظ اصالت سنت هاي عزاداري از سوی هيئات مذهبي

وي با تاکيد بر ضرورت حفظ اصالت سنت هاي عزاداري از سوی هيئات مذهبي گفت: روي مسأله حفظ اصالت هيئت و برگزاري سنت هاي صحيح عزاداري ايستادگي کنيد و مراقبت کنيد تا هيأت ما تبديل به يک مجلس نمايشي و بروز رفتارهاي غلط نشود.

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان با تأکيد بر اهميت استفاده از روحانيان و وعاظ در مجالس حسيني عنوان كرد: حتما بر حضور روحانيون به‌عنوان شاخص ترين مؤلفه يک هيأت موفق تاکيد داريم و حضور يک سخنران توانمند، مخاطب شناس و آگاه به مسائل روز مي تواند در افزايش خروجي برنامه هيأت بسيار تاثيرگذار باشد و اين امر مي طلبد در دعوت از سخنرانان و مداحان جهت تاييد صلاحيت حتما از اداره تبليغات اسلامي به‌عنوان دستگاه کارشناس در اين حوزه استعلام کنيد و مسؤوليت اين امر بر عهده رييس هيئت مذهبي است.

وي افزود: مراقبت باشيد زمينه ايجاد آسيبهاي مذهبي در هيئات فراهم نشود و به صرف اينکه تعدادي جوان مي‌گويند قشنگ است و من اينگونه مي پسندم، فلان اقدام يک برنامه آئيني جديد است و مي تواند مخاطبان بيشتري را جذب کند عزداريها را آلوده به خرافات كنيد.

حجت الاسلام حسيني خواهان برنامه ريزي هيئات براي فعاليت در تمام ايام سال شد و خاطر نشان کرد: اين نشست و گردهمايي فرصت خوبي است که درخواست هميشگي ما از هيئات تکرار شود تا مسؤولان هيئات حتي الامکان براي تمام سال و در مناسبتهاي مذهبي مختلف برنامه ريزي کنند و فعاليت آنها منحصر به محرم و صفر نباشد تا زمينه احياء اوامر اهل بيت(ع) باشد و فعاليت ها نيز نبايد منحصر به عزاداريها شود بلکه ايام شادي و اعياد اسلامي حضور پررنگ تر هيئات مذهبي را مي‌طلبد.

حقوق ديگران در عزاداريها رعايت شود و مزاحمت براي ديگران نباشد

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي‌كاشان خواهان رعايت حقوق ديگران همزمان با برگزاري جلسات عزاي حسيني شد و تاکيد کرد: جلسات عزاداري و تعزيت اباعبدالله الحسين(ع) براي ما اين حق را ايجاد نمي کند که حقوق اجتماعي ديگران را ناديده بگيريم و با صداي بلندگو، راه بندان، ذبح دام در مسير رفت و آمد مردم براي ديگران مزاحمت ايجاد نموده و زمينه بدبيني به مجالس ديني و اهل بيت(ع) را ايجاد کنيم چرا كه اين اقدامات ناخشنودي اهل بيت(ع) را نيز به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به ايجاد سامانه طوبي يادآور شد: سامانه اينترنتي طوبي از سوی سازمان تبليغات اسلامي با هدف ساماندهي هيئات مذهبي و تشکلهاي ديني راه اندازي شده و به زودي ثبت اينترنتي پرونده ها و صدور مجوز و تمديد فعاليت ها از طريق اين سامانه آغاز خواهد شد و هم اکنون نيز ثبت نام مداحان در سامانه طوبي آغاز شده که ضرورت دارد اطلاع‌رساني لازم در اين خصوص به مداحان انجام شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات