۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۵۳۱۵۸
امام جمعه موقت مشهد:

عاشورا، موفق ترین حرکت نجات بخش انسان از اسارت سلطه طلبان است

امام جمعه موقت مشهد در حرم رضوی گفت: عاشورا موفق ترین حرکت در طول تاریخ برای نجات انسان از اسارت جهل، نفس، شیطان و قدرتهای سلطه طلب است.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد همزمان با نخستین شب ماه محرم الحرام در حرم مطهر امام رضا(ع) با تبیین موضوع «نهضت حسینی»، عنوان کرد: موفق ترین حرکت در طول تاریخ برای نجات انسان از اسارت جهل، نفس، شیطان و قدرتهای ستمگر است که مهم ترین علتش این است که عاشورا حرکتی مطلق و صددرصد الهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نفس، جهل و نادانی، شیطان، قدرتهای سلطه طلب به انسان حمله می کنند تا او را اسیر خود کنند، افزود: خدا به انسان قدرت تسلط بر این عوامل را داده است، از این رو می تواند با «ایمان» بر نفس خود، با «عقل» بر جهل خود، با «بندگی و اطاعت خداوند» بر شیطان و با «مقاومت» بر ستمگر مسلط شود.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح کرد: کار شیطان انحراف انسان از مسیر حق است، از این رو می تواند از یک انسان معاویه، صدام  و حتی داعش بسازد؛ در حالی که این افراد اینها از بدو تولد اینگونه نبودند بلکه در طول زندگی، شیطان بر آنها مسلط شده است.

وی افزود: بعضی از انسانها در تاریخ زندگی بشر همچون فرعون، شداد و معاویه سعی کرده اند انسانهای دیگر را اسیر خود ساخته، آنها را به خدمت گیرند و بر آنها مسلط شوند.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: مصداق امروزی این افراد دولتمردان آمریکا هستند، هدف آمریکا از حمله به سوریه مطیع کردن مردم این کشور و تسلط بر آنها است، همچنین انگیزه فشار بر مملکت ما و مردم افغانستان نیز تسلط است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدام از آمریکا به سلطه طلب تعبیر می کنند، تمام حرف آنها این است که «آن طوری زندگی کنید که ما می خواهیم نه آنطور که خود می خواهید».

وی با اشاره به مبنای تلاش تسلط اسرائیل بر عالم، ادامه داد: اسرائیل معتقد است ما فرزندان خدا هستیم و دیگران نیستند، بهشت تنها برای ما خلق شده است و دیگران وارد آن نمی شوند، نعمتها تنها برای ما خلق شده و استفاده دیگران از نعمتها به معنای غصب آنها است، بنابراین سعی می کنند بر همه عالم مسلط شوند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: مگر یمن با آل سعود چه کرده است، آنها تنها می خواهند خود باشند و آنطور که می خواهند زندگی کنند و از این مورد دشمنی آل سعود قرار گرفته اند./1308/201/ب2

ارسال نظرات