۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۵۳۱۹۳

آغاز به‌کار ۷۷۰ هیأت مذهبی ویژه ماه محرم در سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به‌ مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) 1200 روحانی مبلغ و 770 هیأت مذهبی از 12 مهرماه در نقاط مختلف استان آغاز به‌کار کردند.
بزمانی

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: به‌مناسبت بزرگداشت ایام شهادت و سوگواری حماسه‌سازان کربلا، 770 هیأت مذهبی در سطح استان نیز فعالیت خود را آغاز کرده که امسال تأکید شده است افزون بر مرثیه‌خوانی و عزاداری، روی انتقال فرهنگ عاشورایی و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه نیز توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در ایام ماه محرم 1200 روحانی مبلغ در سرتاسر استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 700 نفر از روحانیان بومی استان بوده و 500 روحانی نیز از حوزه‌های علمیه سایر شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه محرم فرصت تبلیغی مناسبی برای انتقال ارزشهای دینی به جامعه است، اظهار کرد: ترویج دین مبین اسلام، جلوگیری از بدعت‌ها و خرافات، ترویج اخلاق اسلامی و تبیین حقیقت عاشورا از وظیفه مبلغان دینی و روحانیون در این ایام است.

حجت‌الاسلام بزمانی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، همایش طلایه‌داران تبلیغ و همچنین گردهمایی‌هایی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه و کارشناسان برجسته دینی برای افزایش کیفیت کار تبلیغ برای مبلغان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری تجمعات بزرگ هیئات مذهبی در پنج نقطه شهرستان زاهدان، تجمع عزاداران حسینی در ۲ نقطه زاهدان در روزهای تاسوعا و عاشورا، تجمع بانوان عاشورایی در محل رضویه زاهدان، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا، برپایی مراسم محوری شام غریبان در جوار شهدای گمنام و همچنین همایش سه ساله‌های حسینی از مهم ترین برنامه‌های اجرایی در شهرستان زاهدان است./302/831/ب1

ارسال نظرات