۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۵۳۲۱۸
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان خبر داد؛

روضه‌خوانی و تعزیه‌داری در 32 موقوفه سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم همراه با روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام نیازمندان در راستای اجرای نیات واقفین، در 32 موقوفه سطح استان خبر داد.
تدینی

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ویژه‌برنامه‌های ماه محرم در راستای اجرای نیات واقفین شامل روضه‌خوانی، تعزیه داری و اطعام فقرا و همچنین عزاداران حسینی در 32 موقوفه مرتبط با محرم در سطح استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این موقوفات شامل 14 موقوفه در منطقه سیستان و 18 موقوفه نیز در شهرستان زاهدان می‌شود که با نیاتی همچون برپایی مراسم عزاداری و روضه‌خوانی و تعزیه در ماه محرم و صفر و اطعام عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) توسط واقفان خیراندیش وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای برپایی خیمه های معرفت است، ادامه داد: خیمه‌های معرفت اوقاف در امام زادگان و بقاع متبرکه جلوی تعداد زیادی از طلاقها در جامعه را گرفته است.

وی اظهار کرد: در این ایام همچنین کتابچه‌های فرهنگی به منظور ارتقای سطح معرفتی و فرهنگی جامعه توزیع و نمایشگاه‌های بصیرتی نیز در اماکن و بقاع متبرکه با حضور مبلغان روحانی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه امامزادگان و بقای متبرکه استان سیستان و بلوچستان در ایام محرم سیاه پوشش می شوند، افزود: امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعتها و خرافات قیام کرد؛ باید تلاش کنیم در این ایام، اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تشریح کنیم.

وی با اشاره به اینکه عاشورای امام حسین(ع) دارای یک پیام مهم بود و آن این که در میدان جنگ باید رزمنده و در خارج از آن، مبلغ باشیم، عنوان کرد: هیئات مذهبی و عزادارای حسینی با یک حرکت مستحب علم کشی، واجبات عزاداری را کنار نگذارند./831/302/ب3

ارسال نظرات