۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۲۴۹
استاد حوزه علمیه:

دشمن از برگزاری عزاداری های مردم می ترسد

استاد حوزه علمیه ماهان گفت: دشمن امروز جامعه، از برگزاری عزاداری های مردم به صورت جماعت می ترسد و تمام سعی خود را انجام داده که مردم نهضت عاشورا را فراموش کنند.
هیهات منه الذله

حجت الاسلام علی غفوری استاد حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: ماه محرم مجموعه ای از معارف بوده که در هیچ مکتبی از جهان، وجود ندارد.

وی افزود: مکتبهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جمله معارفی بوده که در ماه محرم وجود دارند که انسان ها با شناخت کافی نسبت به حادثه کربلا می توانند به مجموعه معارف اللهی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که حقیقت اسلام در کلمه جهاد خلاصه شده است، اظهار داشت: تبیین مباحث ولایت در ماه محرم، فرصت خوبی بوده که مردم با نقش امام حسین(ع) و یارانش در کربلا به ولایت مداری افراد در وقایع کربلا پی ببرد زیرا افرادی بودند که نزدیک امام بودند ولی در آخر در مقابل امام حسین ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: انسان ها به اندازه توان، از معارف الهی در ماه محرم استفاده کنند و سعی کنند که با شرکت در عزاداری ها خودشان را با مصیبت های امام حسین(ع) یکی کنند که یکی از اهداف اباعبدالله الحسین در کربلا این بوده که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده کند.

استاد حوزه علمیه قناغستان با اشاره به این که رفتارهای خود را در سایه ولایت انجام دهیم، ابراز داشت: هیأت ها و مداحان آن چرا که در اسلام گفته شده به مردم بیان کنند تا مردم دچار خرافات نشوند.

وی بیان داشت: هدفی که اسلام در دنیا داشته این است که تفرقه در بین مردم نباشد و هیأت ها باید در عزاداری خود مسأله تفرقه را موضوع مهمی دانسته تا از بعضی کلمات که سبب از بین رفتن وحدت می شود فاصله بگیرند.

حجت الاسلام غفوری با توجه به این که سخنرانان مباحث ولایت را در منبرهای خود به مردم بگویند، ادامه داد: دشمن امروز جامعه، از برگزاری عزاداری های مردم به صورت جماعت می ترسد و تمام سعی خود را انجام داده که مردم نهضت عاشورا را فراموش کنند.

وی ابراز داشت: حرکت امام حسین(ع) از مدینه به سمت کربلا به خاطر از بین بردن ظلم و ستم بود که تمام مردم آگاه باشند که همیشه انسان باید در مقابل دشمن و ظلم بایستد و هیچ وقت زیر بار ظلم نرود.

وی در پایان گفت: خداوند جماعت های مردمی را دوست دارد و مردم تا می توانند مجالس حسینی را با شرکت خود، پررنگ کنند تا دشمن از اتحاد مسلمانان در هراس باشد./302/9707/ب1

ارسال نظرات