۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۵۳۲۵۶
همزمان با ماه محرم صورت گرفت؛

اعزام بیش از 1400 مبلغ حوزوی به سراسر آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعزام بیش از 1400 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان همزمان با ماه محرم خبر داد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع شعرای مذهبی و آئینی تبریز با بیان این‌که بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی ماه محرم لازمه تبیین آموزه‌های مکتب حسینی و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: به دنبال ارتقای سطح معرفتی و شعور حسینی مردم هستیم.

وی از اعزام بیش از 1400 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان آذربایجان‌شرقی همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده وظیفه مبلغان اعزامی تبیین معارف اهل بیت، پاسخگوی به شبهات دینی، نظارت بر مجالس عزاداری و بیان احکام است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که پوشش تبلیغی در دورافتاده‌ترین نقاط استان نیز مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به کمبود مبلغ حوزوی در استان، بخشی از مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم هستند که آن تعداد نیز اغلب از طلاب و روحانیان بومی مناطق بوده‌اند و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم عزیمت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که محتوای مجاالس عزاداری بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: شعرای مذهبی نقش مهمی در تغذیه فکری و محتوایی مداحان بر عهده دارند، از این رو باید به منابع موثق تاریخ اسلام دسترسی و آشنایی داشته باشند.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت هنری شعرای آئینی و مذهبی حمایت می کند، افزود: خدمت در دستگاه منتسب به سیدالشهدا(ع) توفیقی بسیار ارزشمند است که نصیب خادمان این عرصه شده و باید شکرگزار این توفیق بود و نهایت بهره را از آن داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بر بهره‌مندی از ظرافت‌های هنری در تبیین عبرت‌های عاشورایی تأکید کرد و گفت: ظرفیت های موجود در عرصه هنر برای تبیین و ترویج شعائر و موازین دینی و اعتقادی بسیار حائز اهمیت است، از این رو شعرای اهل بیت(ع) رسانه هایی برای ابلاغ پیام قیام حسینی در قالب شعر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی هنر شعر را یکی از بهترین ابزارهای انتقال و ترویج فرهنگ عاشورا در طول تاریخ دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران در سایه عبرت از قیام حسینی به پیروزی رسیده است، تداوم نظام ولایی ایران نیز تنها با پیروزی از مکتب عاشورا محقق خواهد شد./935/202/ب2

ارسال نظرات