۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۲۶۹
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت دفاع مقدس و شهدا برای آفرینشهای ادبی و هنری

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از دفاع مقدس و شهدا برای آفرینشهای ادبی و هنری، گفت: امروز یکی از مصادیق حرکت در مسیر شهدا، تلاش برای حفظ و ماندگاری آرمانها، ارزشها و رشادتهای این بزرگواران است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان ستاد برگزاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان ستاد برگزاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان، با قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم مهم، اظهار کرد: برگزاری مناسب کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی بدون شک قطعه‌ای نورانی از تاریخ این استان را رقم زده و برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولیان و مسؤولان برگزاری این کنگره مشمول توفیق الهی شده‌اند، افزود: هر قدمی که در این مسیر برداشته شده و هر کاری که برای برگزاری هر چه بهتر این آیین صورت گیرد در زمره باقیات الصالحات بوده و برای عامل آن اجر و ثواب زیادی نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی میراث گرانبهایی برای نسلهای آتی این استان است، اضافه کرد: باید چشم‌انداز و حوزه دید کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان بلند و وسیع باشد تا نسلهای آینده از برنامه‌ها و کارهایی که در قالب این کنگره بزرگ و یا در حاشیه آن صورت گرفته است، بهره کافی و وافی را ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بایستی از تمامی ابزارها و روشها برای انتقال و ماندگاری فرهنگ جبهه، شهادت و ایثار در جامعه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی سوژه‌های نابی برای هنرنمایی هنرمندان هستند تا با استفاده از این سوژه‌ها آثار هنری و ادبی ماندگاری خلق شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از دفاع مقدس و شهدا برای آفرینشهای ادبی و هنری، اضافه کرد: امروز یکی از مصادیق حرکت در مسیر شهدا، تلاش برای حفظ و ماندگاری آرمانها، ارزشها و رشادتهای این بزرگواران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته درباره برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی هم اساسی و زیربنایی باشند تا این اقدامات در آینده منابع الهام‌بخش مردم و مخاطبان باشند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین بر نقش‌آفرینی بیشتر روحانیان در برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان هم تأکید کرد و گفت: همان‌گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس روحانیان نقش پیشتاز و پیشگام را بر عهده داشته و پس از آن هم نقش‌آفرینی آنها در نظام اسلامی پررنگ بوده است؛ از این‌ رو ضروری است تا در کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی هم نقش روحانیان پررنگ دیده شود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار مسؤولان کارگروه‌های مختلف کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان گزارشی از اقدامات انجام شده درباره برگزاری این کنگره بزرگ ارائه دادند.

کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، از نوزدهم مهرماه امسال، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91، به‌صورت رسمی آغاز شده و تا بیست و هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

در مدت‌زمان برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات