۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۳۲۰
مدیر گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت مطرح کرد؛

فتنه سال 88 علت تشکیل گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت

حجت‌الاسلام حسین‌زاده گفت: با توجه به حوادثی که در فتنه سال 88 به وقوع پیوست، حرمت مقام ولایت شکسته شد لذا ما را برآن داشت تا با تشکیل گروهی حمایت خود را از ولایت اعلام کنیم از این رو نام این گروه را حامیان ولایت نهادیم.
حجت الاسلام حسین زاده اعزام دومین کاروان تبلیغی- جهادی

حسین حسین‌زاده برسمنانی، مدیر گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری رسا در قم، با اشاره به انگیزه تشکیل گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت ابراز داشت: قدرت بیشتر و تأثیرگذاری بهتر یکی از عوامل و انگیزه‌‌های تشکیل گروه‌های تبلیغی جهادی است چرا که احتمال موفقیت و رسیدن به هدف در طرح‌های گروهی بیشتر از طرح‌های انفرادی است.

وی وجود برنامه‌ و اجرای شیوه‌های صحیح مدیریت گروه را از عوامل موفقیت گروه‌های جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم جامعه تعامل بهتر و پذیرش بالایی در مواجهه با گروه‌های جهادی دارند لذا تبلیغ‌های گروهی مکمل تبلیغ‌های سنتی همچون منبر است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت حوادث سال 88 را از دیگر عوامل و انگیزه‌‌های تشکیل گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت دانست و تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در فتنه سال 88 به وقوع پیوست، حرمت مقام ولایت شکسته شد لذا ما را برآن داشت تا با تشکیل گروهی حمایت خود را از ولایت اعلام کنیم از این رو نام این گروه را حامیان ولایت نهادیم.

حجت الاسلام حسین‌زاده با بیان اینکه گروه در دو بخش عمومی و تخصصی فعالیت می‌کند گفت: فعالیت‌های عمومی گروه شامل تبلیغ در سطح مساجد، هیئات مذهبی، بیمارستان‌ها، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی در زندان و حضور در پارک‌ها و بوستان‌های شهر است و تبلیغ تخصصی شامل تبلیغ در مدارس می‌شود.

وی عمده‌ترین فعالیت گروه را تبلیغ در مدارس خواند و ابرازداشت: این گروه علاوه بر تبلیغ در ایام تبلیغی همچون ماه‌های محرم، صفر، رمضان و ایام فاطمیه در مدارس، برنامه‌ ویژه‌ای در جهت ارتباط مستمر مبلغان با دانش‌آموزان دارد. لذا مبلغان در غالب اوقات با مدارس و دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

نماینده طلاب شهرستان بابل در قم با اشاره به موفقیت‌های گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت اظهارداشت: این گروه به جهت فعالیت‌های مستمر وگسترده‌ای که دارد، بار‌ها از سوی مسؤولان مربوطه مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این گروه در سال 93 و 94 در همایش ملی تجلیل از گروه‌های برتر به همراه دو گروه تبلغی جهادی دیگر حائز رتبه بهترین گروه‌های تبلغی سال قرار گرفت و از آن تجلیل شد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت، آیت‌الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مجتبی روحانی امام جمعه شهر بابل و سازمان‌تبلیغات اسلامی و همچنین آموزش و پرورش استان را از جمله حامیان این گروه خواند و خاطرنشان کرد: هزینه و مخارج مبلغان بیشتر از سوی دفتر تبلیغات اسلامی پشتیبانی می‌شود و در یک‌سال اخیر از مبلغانی که در این دفتر دارای پرونده تبلیغی هستند حمایت‌های بیشتری صورت می‌پذیرد.

وی مشکلات مالی را مهم‌ترین مانع و مشکل این گروه تبلیغی جهادی برشمرد و افزود: بیشترین دغدغه‌ ما در عرصه تبلیغ تأمین مخارج حداقلی ایاب و ذهاب برای مبلغانی که به صورت جهادی در خدمت آحاد مردم هستند. به طوری که اگر یکی از حامیان مالی نتوانند ما را یاری دهند به مشکل بزرگی برخواهیم خورد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر گروه دارای 200 مبلغ جهادی است که در دهه اول محرم 30 برادر طلبه و 70 خواهر طلبه در بیش از 30 مسجد، 200 مدرسه و چندین بیمارستان در مناطق آسیب‌پذیر شهر بابل مشغول به تبلیغ هستند.

شایان ذکر است این گروه تبلیغی جهادی فعالیت رسمی خود را در سال 88  با شش روحانی آغاز کرده است. /878/ت302/ی

خبرنگار: اکتای بهمنی

ارسال نظرات