۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۳۲۶
معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

ایجاد شبهه در مرحله عملی امر به معروف و نهی ازمنکر دسیسه دشمنان است

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امروز دشمن در مرحله عملی اجرای این فریضه الهی و واجب با شبهه ایجاد کردن سعی در خدشه دارکردن آن دارد.
حجت الاسلام مصدق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد،حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، ظهر امروز، ۱۲ مهرماه در مراسم اختتامیه جشنواره «مفلحون» که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، به بیان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ ادیان پرداخت.

وی با بیان اینکه در همه ادیان الهی امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه والای برخوردار است و بعثت همه انبیاء الهی دعوت به خوبی و دوری از بدی است، افزود: اما امروز دشمن در مرحله عملی اجرای این فریضه الهی و واجب با شبهه ایجاد کردن سعی در خدشه دارکردن آن دارد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه تقدم کارفرهنگی حائز اهمیت است، تصریح کرد: اما اقدام عملی به عنوان یک اصل ضروری محسوب می شود که تکلیف این اقدام عملی را قانون مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تجربیات در عرصه امر به معروف و نهی از منکر جشنواره مفلحون طراحی شده است، تصریح کرد: هدف این جشنواره شناسایی الگوهای رفتاری است که تصحیح شده اند.

وی با اشاره به اینکه هنگام مراجعه به کتب فقهی از قرن چهارم به بعد همه فقها تاکید ویژه‌ای به این فریضه الهی داشته‌اند، یادآور شد: براساس آیات قرآن کریم نیز توجه به این فریضه الهی در ردیف ایمان به مبداء و معاد ذکر شده است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: براساس روایات ائمه معصومین(ع) نیز هیچ رفتاری به اندازه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید واقع نشده است، زیرا این فریضه الهی ضامن بقاء و استمرار دین و مکتب می‌شود.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های امروز ما در جامعه افراط و تفریط در مسیر پرورش فرزندان است، اظهار کرد: گاهی فرزند به سن بلوغ رسیده اما آمادگی انجام مسائل عبادی را ندارد.

وی عنوان کرد: براساس دیدگاه اکثر فقهای اسلام امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عقلی است، زیرا بی‌تفاوتی در برابر ارزش‌ها آفتی است که دین را از انسان می‌گیرد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه این فریضه الهی به معنای نظارت همگانی و مردمی است که همه نسبت به هم احساس وظیفه می‌کنند، اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به گروه خاصی بدانیم ما هیچ وقت موفق نخواهیم شد.

وی ادامه داد: از همین رو باید برنامه‌ریزی شود تا این اجرای این فریضه همگانی شود، زیرا این فریضه به حدی با اهمیت است که امام حسین(ع) برای احیای آن جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نهادینه کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بهای سنگینی داد، تصریح کرد: «همفر» یک انگلیسی معاند اسلام، ۳۵۰ سال پیش در کتاب خود ۳۰ راهبرد برای نابودی اسلام معرفی کرد که کمرنگ کردن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از جمله این راهبردها است.

مصدق با تاکید بر اینکه امروز در کشور پولهایی برای هیئت مذهبی هزینه می‌شود تا دین شکل سنتی خود را حفظ کند، گفت: پولهایی برای هیئت مذهبی از سوی دشمنان هزینه می‌شود تا عزاداری به شکل سنتی آن به معنای قمه‌زنی و به دور از صحبت مسائل روز جهان اسلام برگزار شود، زیرا در واقع این چنین اسلامی هیچ ضرری برای آمریکا و انگلیس ندارد و به نفع آنها است.

وی با بیان اینکه گاهی تصور می‌شود که رهبر معظم انقلاب به جز پشتیبانی مردم و با تکیه بر نمازهای نیمه شب خود به تنهایی کشور را اداره می‌کنند، ابراز کرد: حتی برخی از مسؤولان نیز گاهی به اشتباه با رفتارهایی به اسلام ضربه می‌زنند.

در ادامه مراسم سید عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، گفت: یکی از مباحثی که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، امروز در کشور جاری و ساری شده است، تنزل جایگاه این فریضه الهی از واجب فطری و انسانی به یک بحث حقوقی و حتی سیاسی است که این امر یکی از نقشه‌های دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه دشمنان در راستای کمرنگ کردن این فریضه الهی تا حدی پیش رفتند که رهبر معظم انقلاب از این فریضه الهی به عنوان واجب فراموش شده یاد کرده است، تصریح کرد: به گذشته که بر می‌گردیم و سیر زندگی انسان را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم انسان از دوران غارنشینی به دلیل اینکه زندگی دسته جمعی داشته، مجبور به اطاعت از برخی از هنجارها بوده است.

ارجائی ادامه داد: بنابراین هنگامی که انسان از دوره غارنشینی هنجارهایی را رعایت می‌کرد، امروز نیز در عصر ارتباطات و در دهکده جهانی، هنجارها از سوی مکاتب مختلف و دولت‌ها به بالاترین حد خود رسید و نیروهای قضایی و نظامی حافظ این قوانین و حافظ ملزومات زندگی اجتماعی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک عده با نگاه روشنفکرانه ضرورت اقدام عملی برای امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال می‌برند، اظهارکرد: فرهنگسازی کردن برای اجرای این فریضه الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین دانشگاه محل تبیین این فریضه الهی است./934/202/ب3

 

 

ارسال نظرات