۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۵۳۳۳۱
استاد حوزه علمیه تبریز:

خلوص نیت لازمه حضور در محافل مذهبی است

حجت الاسلام معرفت با تأکید بر این‌که هدف نهایی از گریه بر مصائب اهل بیت باید کسب معارف الهی باشد، گفت: خلوص نیت لازمه حضور در محافل مذهبی است.
حجت الاسلام محمود معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود معرفت، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در جمع عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد امام حسین(ع) تبریز با تأکید بر این‌که هدف نهایی از گریه بر مصائب اهل بیت باید کسب معارف الهی باشد، اظهار داشت: عزاداری و ذکر مصیبت باید توأم با شناخت و معرفت نسبت به قیام مکتب اهل بیت باشد.

وی با بیان این‌که آموزه های قیام عاشورا و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) در هر زمان عبرت برای بشریت دارد، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم یزدیان زمان را بشناسیم و خود را به جبهه امام حسین(ع) برسانیم، تاریخ نشان داده اگر از قافله عاشورا عقب بمانیم؛ جز خسران چیزی عاید ما نخواهد شد.

حجت الاسلام معرفت با اشاره به این‌که تمام عزاداری ها و مجالس روضه در ماه محرم، باید با انگیزه درس گرفتن و عبرت گیری از عاشورا باشد، افزود: شهرت‌طلبی جایی در مجالس مذهبی ندارد، اگر با خلوص نیت در چنین محافلی حاضر نشویم؛ عزاداری‌ها مقبول درگاه الهی نخواهد بود.

این استاد حوزه علمیه تبریز با تشریح اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: عده‌ای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه نهاد یا اشخاص خاص می دانند؛ در حالی‌که حضرت اباعبدالله(ع) جان خود و اهل بیت رسول الله(ص) را در راه ادای این فریضه واجب الهی فدا کرد.

وی افزود: در فرهنگ اسلام و منطق عاشورایی و قرآنی، بهترین جامعه و امت، جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده و جریان داشته باشد و در مقابل باید دانست که بی تفاوتی مردم نسبت به این فریضه مهم دینی عامل بزرگ نابودی ملت ها در گذشته و حال بوده است.

حجت الاسلام معرفت عدم سازش با ظالمان را از دیگر عبرت‌های قیام عاشورا دانست و گفت: در مکتب سیدالشهدا(ع) مصلحت‌اندیشی در مقابل ظالم جایی ندارد، چطور ممکن است؛ دشمنی که چهره واقعی خود را بارها نمایان کرده است؛ در لباس دوست خودنمایی کند و برخی مسؤولان نسبت به گذشته این ظالم و مستکبر بی‌تفاوت باشند.

وی با تأکید بر این‌که عزت و آزادگی و مقابله با ظلم و تحریف اسلام درس بزرگ عاشوراست، تصریح کرد: اگر حضرت سیدالشهدا(ع) قیام کرد تا دین رسول الله احیا شود؛ حضرت زینب(س) نیز پیام این نهضت بزرگ تاریخی به گوش بشریت رساند، امروز نیز همه ما رسالت زیبنی در برابر رواج منکرات بر عهده داریم

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که امام حسین(ع) به شهادت رسید تا کلمه توحید را اعتلاء بخشد و از انحراف دین مبین اسلام جلوگیری کند، افزود: هدف امروز دشمنان اسلام و تشیع؛ انحراف در اعتقادات، بدعت در سنت‌های عزاداری و خرافه‌گری در چنین ایامی است، بایستی مراقب رفتارهایی که دور از شأن اهل بیت است، باشیم./935/202/ب3

 

ارسال نظرات