۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۳۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی مطرح کرد؛

ضرورت تعظیم ایام عزاداری سیدالشهدا

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در حرم امام رضا(ع) گفت: یکی از شعائر الهی که انسان را به خدای متعال دعوت می کند شخص حسین بن علی(ع) است از این رو تعظیم ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه های تبلیغی نخستین روز ماه محرم الحرام در حرم مطهر رضوی با اشاره به تعظیم ایام عزاداری سیدالشهدا اظهار کرد: ادای با احترام مستحباب و واجبات الهی که ما را به سمت خدای متعال هدایت می کنند، تعظیم شعائر است.

وی تصریح کرد: تعظیم به معنای بزرگ انگاشتن است که باید هم عملی و هم قلبی باشد، کسی که مدتی قبل از اذان صبح بیدار می شود، در واقع نماز صبح را تعظیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عنوان کرد: یکی از شعائر الهی که انسان را به خدای متعال دعوت می کند شخص حسین بن علی(ع) است، امام حسین ثارالله است یعنی خون، ماه محرم، تاسوعا و عاشورا هدایتگر ما به سوی خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کسی در ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) خالصانه کتیبه ای زد، انفاقی کرد، اطعامی داد حتی لباس مشکی بر تن کرد، تعظیم شعائر الهی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت تعظیم ایام عزاداری سیدالشهدا، ابراز کرد: احترام و تعظیم این ایام نه تنها در درون بلکه باید در رفتار انسان هم پیدا باشد، بنابراین قهقه و خنده های کذایی در این ایام جایی ندارد چنان که در مقابل فردی مصیبت زده خنده معنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: اینکه در زیارت اربعین می خوانیم امام حسین(ع) خون قلبش را در راه خدا داد، این خون منصوب به کسی جز خدای متعال نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تعظیم امام حسین(ع) بدون تردید کمتر هر عمل عبادی و خیری نیست و برکات بسیاری که دارد قابل مقایسه با دیگر اعمال نیک نیست که یکی از آن برکات شفاعت است.

وی با اشاره به اینکه شفاعت امام حسین(ع) مرتبه بالایی دارد، بیان کرد: اشک ریختن و عزاداری برای امام حسین(ع) ما را به بهشت می برد و خود خداوند عزادار حسینی را بر سفره های بهشتی می نشاند.

گفتنی است، جلسه بیان معارف ویژه ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) هر روز در نوبتهای متعدد در رواق امام خمینی و ایوان مقصوره مسجد گوهر شاد برگزار می شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات