۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۳۷۸
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

عظمت امام حسین درآسمان بیش از زمین است

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه عظمت امام حسین درآسمانها بیش از زمین است، گفت: اهل آسمانها، فرشته ها یعنی موجوداتی پاک، معصوم، بی عیب و نقص و همواره در حال رکوع و سجود هستند و امام حسین(ع) هم انسانی مقدس، ذاکر، راکع و ساجد هستند در نتیجه به اهل آسمان نزدیکتر و سیرتی آسمانی دارند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم در ویژه برنامه های تبلیغی اولین روز محرم الحرام در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امام حسین(ع) در ظاهر زمینی هستند ولی از آنجا که ایشان انسانی مقدس، ولی الله، ذاکر، راکع، و ساجد و به اهل آسمان نزدیکتر هستند.

وی با بیان اینکه آسمان و زمین از نظر ظاهر و سیرت زیبا هستند، گفت: ظاهر زمین با وجود کوه ها، تپه ها، دریاها، رودخانه ها، جویبارها، گلها، درختان و حتی خارها، پرندگان و حیوانات بسیار زیباست و ظاهر آسمان نیز در روز با درخشش خورشید و شب با وجود ستارگان و مهتاب زیبا است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سیرت آسمان خیلی زیباتر از زمین است، خاطرنشان کرد: از منظر باطن اهل آسمانها فرشته ها هستند؛ فرشته موجودی مجرد، پاک، معصوم، نقی، تقی، بی عیب و نقص و همواره در حال ذکر با خدا، رکوع و سجود است اما سیرت و باطن زمین را انسانها تشکیل می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: 124 هزار پیغمبر از آدم تا خاتم الانبیا که پنج تن از این پیامبران اولوالعزم هستند و پس از آنها 12 امام و وصی است، در زمین بوده اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: صدها هزار انسان معصوم بالاتر از فرشته و ملائکه اهل زمین اند ولی در عین حال افراد کافر، فاسق، حرامخوار، خائن، داعش، قاتل وخونریز هم در زمین وجود دارد در نتیجه امام حسین(ع) به اهل آسمان نزدیک تر است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) هنگامی که امام حسین(ع) چهار ساله بودند، ایشان را در آغوش گرفته و فرمودند: «سلام و درود بر تو ای اباعبدالله و ای زینت بخش آسمانها و زمین!»، مطرح کرد: محال است پیغمبر(ص) حتی در حالت خواب حرفی بیهوده بگویند، پیامبر که دارای مقام عصمت و مصون از هرگونه خطا و اشتباه است امام حسینِ چهارساله را زینت آسمان و زمین خطاب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه به طور تاریخی و روایی حسین بن علی(ع) کشتی نجات و چراغ راه است، بیان کرد: مردم برای اینکه غرق نشوند سوار بر کشتی حضرت نوح شدند اما کشتی حسین(ع) غرق شدگان را نجات می دهد./1308/202/ب2

ارسال نظرات