۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۵۳۳۸۱
آیت الله حائری شیرازی:

تحریم‌های دشمن در راستای انحراف مردم طراحی شده است

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه تحریمها نوع دیگری از جبر است، گفت: دشمن با استفاده از سیاست تحریم درصدد تعطیل کردن مراکز شغلی و افزایش بیکاری در جامعه است تا زمانی که مردم از بیکاری آسی شدند ابزارهای انحراف را پیش چشم آنان قرار دهد و آنان را از حق دور و دین الهی را ضایع کند.
حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، اظهار داشت: محبت زینت اسلام است.

وی افزود: خداوند همه مخلوقات را از روی محبت آفریده است، به همین دلیل در ابتدای هر سوره قرآن لفظ «بسم الله الرحمن الرحیم» تکرار کرده است، زیرا همه عالم معنا، در این جمله قرار دارد زمانی که این جمله را می‌شکافیم و بررسی می‌کنیم نه تنها اسلام بلکه همه انبیاء، اهل بیت(ع) و اولیای الهی در این جمله خلاصه می‌شوند.

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: همه آیات الهی به صورت فشرده در سوره حمد و سوره حمد در بسم الله الرحمن الرحیم گنجانده شده است و تمام بسم الله الرحمن الرحیم در رحمان و رحیم بودن حضرت حق معنا می‌یابد به همین سبب تکرار این جمله دلالت بر تاکید و اهمیت رحمان و رحیم بودن خداوند متعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انبیا مبعوث شدند تا جبر را از بین ببرند، ابراز کرد: خداوند متعال پیامبران را به رسالت مبعوث نکرد که انسانها را به پذیرش دین الهی مجبور کنند بلکه آنان آمدند تا انسانها را از اجبار کفر برهانند.

وی افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که اینترنت و فضای مجازی همه در دستان قوم یهود اداره می‌شود و آنان این ابزارها را به صورت رایگان در اختیار کشورها قرار می‌دهند تا جوامع بشری طعم شیرین استفاده از آن را بچشند و لذت ببرند و درنهایت در راستای اهداف خبیثانه خود مردم را منحرف کنند.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه تحریمها نوع دیگری از جبر است، بیان داشت: دشمن با استفاده از سیاست تحریم درصدد تعطیل کردن مراکز شغلی و افزایش بیکاری در جامعه است تا زمانی که مردم از بیکاری آسی شدند ابزارهای انحراف را پیش چشم آنان قرار دهد و آنان را از حق دور و دین الهی را ضایع کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای نمونه در دوران تحریم اگر کسی بخواهد به شخصی مبلغی قرض دهد به دلیل تورم متضرر می‌شود، به همین جهت رغبتی به قرض دادن پیدا نمی‌کند و این امر سبب رواج ربا در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمان واقعی را می‌شود در کربلا مشاهده کرد، عنوان کرد: افعال شهدا در کربلا برگرفته از عقل بود اما در مقابل افعال اشقیا از جهل آنان نشأت می‌گرفت، انسان در این عالم یا جنود عقل است یا جنود جهل، اگر عقل انسان حاکم باشد او در مسیر روشنایی قرار می‌گیرد در غیر این صورت در مسیر دوزخ گام خواهد نهاد.

آیت الله حائری شیرازی در پایان گفت: اگر کسی جنود جهل را رها کند مجذوب دستگاه الهی می‌شود و محبت حاصل می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات