۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۳۳۸۳
امام جمعه مرند:

مداحی و روضه خوانی در ایام محرم هدفدار باشد/ هیئات به حقوق مردم توجه کنند

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه مداحی و روضه خوانی در ایام محرم باید هدفدار باشد، گفت: لازم است مداحی و شعرخوانی در این ایام در مسیر اهداف محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مداحی و روضه خوانی در ایام محرم باید هدفدار باشد، اظهار داشت: نباید مداحی های محرم بی هدف و بدون پیام باشد، لازم است مداحی و شعرخوانی در این ایام در مسیر اهداف محرم و ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.

وی با بیان اینکه ماه محرم یک فرصت طلایی و اساسی برای معرفت افزایی و آگاه سازی مردم نسبت به محورهای اساسی این جریان عظیم است، تصریح کرد: محرم یک زمینه و فرصت است تا بتوان با اشعار غنی و مداحی های هدفمند پیام بزرگ عاشورا را به مردم انتقال داد و ترویج کرد.

امام جمعه مرند محورهای شعرخوانی و مداحی را بیان ابعاد مختلف جریان عاشورا و شناساندن خط و مشی یزیدیان دانست و ابراز داشت: شعرخوانی نباید تنها متوجه ذکر مصیبت باشد و خالی از روح و جریان عظیم مکتب عاشورا باشد، شعرخوانی و روضه خوانی باید به نوعی به وظیفه خود درباره مکتب امام حسین(ع) عمل کند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام عاشورای حضرت اباعبدالله(ع) خواند و خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و ایادی آن در حقیقت شیطان و بزرگترین منکر در عالم هستند، از این رو بیان لزوم مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از جبهه مقاومت از جمله موضوعات ضروری در شعرخوانی است.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این که ماه محرم، عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) از مهمترین سرمایه های اسلام است، ابراز داشت: اسلام به برکت همین جریان عاشورا زنده است و در حقیقت پویایی اسلام و برکت آن به برکت همین جریان عاشورای امام حسین(ع) و شهادتها و اسارتهای خاندان پیامبر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت حقوق مردم از سوی هیئات مذهبی، تصریح کرد: رعایت حقوق مردم، توجه به واجبات، عدم غفلت از فرائض دینی و اهتمام به اصول دینی باید سرلوحه هیأت های مذهبی باشد، هيئات مذهبی نباید از موضوعات مهم غفلت کنند.

امام جمعه مرند با بیان اینکه جریان عاشورا برای ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی است، ابراز داشت: همین امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف از قیام عاشورا بود، در حقیقت همین عاشورا و جریان آن برای آن بود که مردم به فرایض عامل باشند، از این رو هیئات مذهبی حقوق مردم و شهروندان را رعایت کنند./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات