۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۳۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مجالس عزاداری اگر نتواند سبک زندگی ما را اسلامی کند، شکست خورده ایم

حجت الاسلام محسنی با اشاره به ابعاد جنگ نرم به ویژه در زمینه نابود کردن روح ابعاد معارف دینی، گفت: دشمنان به دنبال نابود کردن روح معارف حسینی از سبک زندگی شیعه هستند و اگر این مجالس نتواند سبک زندگی ما را اسلامی کند، شکست خورده ایم.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام علی اکبر محسنی، استاد حوز و دانشگاه امشب در مجلس عزای سیدالشهدا در مسجد جامع نجف آباد، محرم و صفر را یکی از نعمت های بزرگ الهی به شیعه برشمرد و گفت: باید قدر نعمت های الهی را بدانیم که اگر قدر ندانیم هیچ تضمینی برای باقی ماندن آن نعمت نیست و این سنت الهی مربوط به همه بشریت است.

دشمنان به دنبال حذف روح عاشورا از تقویم زندگی شیعه هستند

وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای خاموش کردن چراغ عاشورا، افزود: از بدو پیروزی انقلاب دشمنان با انواع نقشه ها به دنبال کافر شدن نسل ما بود چه در زمان دفاع 8 ساله که امام خمینی(ره) رمز بقای اسلام را محرم و صفر بیان کرد و چه در دوران کنونی که دشمن به دنبال حذف روح عاشورا از تقویم زندگی شیعه است.

حجت الاسلام محسنی با بیان برخی از آسیب های موجود در مراسم های عزاداری، بیان داشت: اینکه خیال کنیم محرم و صفر، صرف پوشیدن یک لباس مشکی و یا برپایی خیمه عزا است، هدفی است که دشمن به دنبال تحقق آن است و دشمن می خواهد ماهیت و محتوای قیام حسینی را از بین ببرد و در رویارویی با دشمنان حسینی عمل نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) را تنها در روضه خلاصه کنیم و یا نماز را تنها در مسجد، نمونه عینی جنگ نرم است که رهبری معظم انقلاب به کرات درباره آن تأکید کردند و دشمن در این نبرد به دنبال گرفتن فکر و اندیشه امام حسین(ع) از ما است که اگر محرم و صفر نتواند سبک زندگی ما را اسلامی کند، شکست خورده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت مردم کوفه که خود دعوت کننده امام حسین(ع) بودند، افزود: نباید اجازه دهیم هیأت های ما شبیه دوران امام حسین(ع) شود که همان کسانی امام را به شهادت رساندند که به قولی بچه هیأت های دوران امام بودند و نامردهایی که مردانه نامه نوشتند و حتی امام را تهدید کردند و حضرت را در منگنه قرار دادند و در آخر خود قاتلین حضرت شدند.

وی سبک زندگی افراد را مهمترین عامل در حسینی یا یزیدی شدن افراد بیان کرد و گفت: در کربلا آنانی که سبک زندگی حسینی نداشتند، با دنیا ماندند و باید در این مجالس و مراسم به گونه ای تمرین کنیم که خروجی آن سبک زندگی حسینی و اسلامی باشد و به این نوع سبک زندگی احساس نیاز کنیم.

حجت الاسلام محسنی متن زیارت عاشورا را یکی از الگوهای سبک زندگی برشمرد و افزود: در زیارت عاشورا دو گروه را مورد لعن قرار می دهیم یزیدیانی که تمام فکرشان کاخ های سفید و ماهواره بود و کوفی هایی که نامه نوشتند و اهل عبادت بودند و اگر برای رسیدن به سبک زندگی حسینی تمرین نکنیم هر آن ممکن است ما نیز به سرنوشت کوفیان و یزیدیان دچار شویم.

وی درباره ماهیت سبک زندگی اسلامی بیان داشت: سبک زندگی یعنی صفر تا صد زندگی یک فرد که انتخابات انسان بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد انتخاب همسر، انتخاب کلام، معیشت، سبک لباس پوشیدن و تمام انتخاب های ما باید در تحت لوای سبک زندگی اسلامی قرار گیرد.

آمار بالای طلاق از انتخاب های بی هدف و به دور از مبانی دینی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آمار بالای طلاق و ربط آن با سبک زندگی، خاطرنشان کرد: آمار بالای طلاق نه از وضعیت اقتصادی و نه از تحصیلات دو طرف بلکه علت عمده آن انتخاب های بی هدف و از روی هوا و هوس است و متأسفانه انتخابی که امروز جوانان ما انجام می دهند، انتخابی نیست که دین گفته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: سبک زندگی در خانواده های ما باید به گونه ای باشد که سبب جذب دیگران به دین و ایجاد آرامش برای اطرافیان ما باشد و اگر عبادات و تکالیفمان تنها برای انجام تکلیف باشد و روح عبادات وارد سبک زندگی مان نشود، هیچ فایده ای ندارد./1306/202/ب2

ارسال نظرات