۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

اخلاص امام حسین سبب شد که نام کربلا در ذهن مردم فراموش نشود

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که علل باقی ماندن حادثه کربلا را باید در قرآن جست و جو کرد، گفت: اخلاص امام حسین(ع) سبب شده که در دنیا هنوز اسم ایشان در ذهن های مردم باقی بماند و روز به روز علاقه مردم به امام حسین(ع)، بیشتر شود.
راشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، کارشناس مسائل دینی در شب دوم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: بیش از هزار سال از حادثه کربلا می گذرد اما هنوز روز به روز این حادثه در دنیا، زنده تر می شود.

وی افزود: حادثه ها در دنیا همچون انسانی هستند که زنده می شوند و بعد از چند سال از بین می روند که هر حادثه ای که در دنیا اتفاق افتاده روزی از بین رفته است در حالی که قیام امام حسین(ع) هنوز در کربلا پابرجا مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که علل باقی ماندن حادثه کربلا را باید در قرآن جست و جو کرد، اظهار داشت: اخلاص امام حسین(ع) سبب شده که در دنیا هنوز اسم امام حسین(ع) در ذهن های مردم باقی بماند و روز به روز علاقه مردم به امام حسین(ع)، بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مردمی که در کربلا شهید شدند اما اسمی از آن ها برده نمی شود، همچون عبدالله، سفیر امام حسین(ع) که مانند امام حسین(ع) با لب تشنه و گرسنگی شدید، به دست معاویه کشته شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اخلاص امام حسین(ع) سبب شده است که نام او در دنیا باقی بماند، ابراز داشت: حرکت قطعیه و توسطیه دو حرکتی بوده  که در همه امور عبادی انسان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با بیان این که حرکت توسطیه باید با اعمالی همچون ریا به دور باشد، اظهار داشت: همه انسان ها نماز را می خوانند، اما این که برای چه کسی می خوانند و چه نیتی دارند به این کار، حرمت توسطیه می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: خداوند هرگز در اعمال انسان، به طول و عرض آن نگاه نمی کند بلکه به نیت انسان نگاه خاصی را دارد که انسان برای چه کسی آن کار را انجام داده است.

وی با اشاره به این که اگر عمل انسان برای خدا باشد، بالا می رود، بیان داشت: یکی از مشکلات انسان ها در زندگی های خود این است که فریب شیطان را خورده اند و  نمی فهمند در دنیا خدایی بوده و اعمال انسان ها را مشاهده می کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان ها باید همچون زنبور عسلی باشند که چون خدا به او گفته فلان کار را انجام بده، کاری را بکند و سعی کند در کارها تکیه بر خدا داشته باشد.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که نتیجه کار انسان ها به اخلاص آن ها بر می گردد، خاطرنشان کرد: رفتن و کشته شدن امام حسین(ع) همه با خواست خدا صورت گرفته که سبب باقی ماندن یاد امام حسین(ع) این است که کارهای خود را برای خدا انجام داد.

وی ادامه داد: اگر امام حسین با یزید زمان خود، بیعت می کرد دیگر اسمی از امام حسین(ع) و دین خدا در روی زمین باقی نمی ماند.

وی در پایان با بیان این که اخلاص سبب باقی ماندن اعمال انسان ها در دنیا و آخرت می شود، گفت: مردم سعی کنند بر کارهای خود مهر اخلاص بزنند تا کارهای آنان ثوابی را به دنبال داشته باشد./9707/202/ب2

ارسال نظرات