۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۴۰۲
امام جمعه موقت مشهد:

ملت عاشورایی ایران به خواسته های آمریکا پاسخ مثبت نمی دهد

امام جمعه موقت مشهد در حرم امام رضا(ع) گفت: همانگونه که امام حسین(ع) به هیچ یک از خواسته های یزدیان پاسخ مثبت ندادند، ایرانی به پاخاسته عاشورایی به خواسته های آمریکا پاسخ مثبت نمی دهد.
ف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امشب، در ویژه برنامه شب دوم محرم الحرام در رواق بزرگ امام خمینی (ره) با تبیین«نهضت حسینی»، اظهار کرد: آرزوی معاویه محو اسم پیامبر اکرم(ص) بود و چیزی که مانع محو شدن این اسم در تاریخ شد عاشورا است به عبارتی اگر حسین(ع) نبود چیزی از پیغمبر(ص) باقی نمی ماند و نام ایشان از تاریخ محو شده بود.

وی تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) فرموده اند: حسین از من و من از حسینم، کسی که با حسین خصومت کند وارد بهشت نمی شود، در واقع عشق به امام حسین موجب باز شدن در بهشت برای انسان می شود.

امام جمعه موقت مشهد افزود: درک عظمت امام حسین(ع)، قدرت و عظمت بخشیدن به روح آدمی و مطیع امام حسین(ع) شدن از جمله آثار عشق و محبت به سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: عشق به حسین اکسیر و کیمیا است که انسان آلوده را پاک می کند، بین عاشق و معشوق اتحاد و همبستگی  ایجاد می کند به تعبیری انسان را عاشورایی می کند.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: اولین اثر گریه بر مصائب امام حسین(ع) شستن گناهان است مشروط به اینکه گناه حق الناس نباشد زیرا گریه و اشک بر امام حسین(ع) قدرت پاک کنندگی حق الناس را ندارد.

وی بیدار شدن انسان غافل، ایجاد تنفر از ستم و ستمگر، متصل شدن دل انسان به عظمت حسین(ع)، آخرت گرایی و دل کندن از دنیا را از دیگر اثرات گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: شرط تأثیرگذاری گریه بر امام حسین(ع) پیروی از اهل بیت(ع) در حد ظرفیت وجودی است؛ دوستدار و عاشق اهل بیت(ع) باید مثل آنها زندگی و در مسیر آنها حرکت کند، دشمنانش دشمنان اهل بیت(ع) و دوستانش دوستان اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا  فرمودند به خدا قسم به هیچ یک از خواسته های دشمن پاسخ مثبت نمی دهم تا وقتی که در خون خودم غوطه ور شوم، اظهار کرد: حفظ عزت، دین، ناموس، نماز، روزه، ائمه و پیامبر ما در گرو مقاومت در برابر آمریکا است، همانگونه که امام حسین(ع) به هیچ یک از خواسته های یزدیان پاسخ مثبت ندادند، ایرانی به پاخاسته عاشورایی به خواسته های آمریکا پاسخ مثبت نمی دهد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: امروز حفظ همه چیز در گرو مقاومت و ایستادگی است و ما قدرت و توان مقاومت را داریم، زیرا خدا با ما است نه تنها خود خدا بلکه فرشتگان و ذرات هستی ما را برای مقاومت در برابر دشمن یاری می کند؛ این پیام نهضت و حرکت امام حسین(ع) است.

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و عزاداری ویژه شب دوم ماه محرم الحرام از سوی رضا قانع و جعفر ملائکه صورت گرفت./1308/202/ب2

ارسال نظرات