۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۴۰۸
مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه:

احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای روحیه استکبار ستیزی است

مدیر حوزه علمیه خواهران صحنه با اشاره به اینکه احیای امر به معروف مبارزه با طاغوت است، گفت: باید در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر سر به نیزه داد و در مقابل ظلم قد علم کرد.
خانم سعادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم سعادت، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه شامگاه گذشته در جمع طلاب و روحانیان خواهر این شهرستان، ابراز داشت: حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) موجب ایجاد انس و الفت بیشتر با ائمه اطهار(ع) شده و مهمترین نکته در این مراسمات علم به این امر است که ما به عزاداری و افزایش بینش نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) نیاز داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه یادآور شد: نفس کسی که در مجلس عزای امام حسین(ع) غمگین شده باشد به منزله عبادت و تسبیح است، غم سیدالشهدا(ع) را داشتن همچون عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: همه افرادی که قلبی روشن و آزاده دارند با هر مذهبی وقتی ذکر حالات و سیره امام حسین(ع) را می شنوند قلبشان می شکند و تحت تأثیر قرار می گیرند.

این مسؤول تأکید کرد: نمی شود ادعای عشق به امام حسین(ع) را داشت و به انواع گناهان مرتکب شد، محبّ حقیقی ائمه اطهار(ع) خود را از گناهان دور نگه داشته و مطابق سیره ائمه عمل می کند.

خانم سعادت بیان داشت: در اسلام به همان مقدار که از فساد انتقاد و با آن مقابله شده است، بر اصلاح امور نیز سفارش و تأکید شده است، بر این اساس امام حسین(ع) نیز برای اصلاح امور جامعه اسلامی و بر اساس مبانی دین مبین اسلام قیام کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه یادآور شد: همه ما باید با طاغوت ها مبارزه کرده و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم، باید در این راه سر به نیزه داد و در مقابل ظلم قد علم کرد.

وی اظهار داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب می شود که اشرار بر مسلمانان سلطه یابند، نباید در مقابل ظلم سکوت کرد و هیچ توجیهی در این راه پذیرفته نیست، زیرا جامعه بی تفاوت و ساکت، جامعه ای مرده است که هیچگاه رشد نخواهد کرد.

خانم سعادت در پایان عنوان داشت: اگر در مقابله با ظلم کوتاهی شود فساد بالا رفته و تلاش مصلحانه بیشتری را طلب می کند و هر چه مفسدان خطرناک تر شوند مصلحان بزرگتری می طلبند لذا باید با تبعیت از سیدالشهدا (ع) در مقابل مستکبران ایستادگی کرد و نسبت به اصلاح جامعه بی تفاوت نبود./857/203/ب2

ارسال نظرات