۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۴۱۴
حجت الاسلام غلامپور:

دشمن به دنبال برگزاری مراسم عزاداری بدون خطر است/ سقیفه بنی‌ساعده زمینه ساز واقعه عاشورا شد

رییس عقیدتی سیاسی یگان پدافند هوایی انرژی هسته‌ای اصفهان با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند هیأتها و مراسمات مذهبی بدون مطرح شدن مسائل سیاسی باشند، گفت: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ استکبار ستیزی را از واقعه عاشورا جدا کرده و بدین وسیله ، یک عزاداری بی خطر برای خود را در جوامع اسلامی رقم بزند.
حجت الاسلام غلامپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی غلامپور، شامگاه دوشنبه در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه رخداد عظیم عاشورا، واقعه ای ناگهانی و غیر منتظره نبوده است، گفت: اتفاقاتی در طول پنجاه سال از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) تا سال 61 هجری رخ داد که زمینه را برای چنین فاجعه عظیم آماده می کرد.

وی با اشاره به بخشهایی از زیارت عاشورا عنوان کرد: لعن هایی که در این حدیث قدسی آمده، این مطلب را به وضوح نشان می دهد، در این زیارت، قاتلان نهایی امام حسین(ع) در ابتدا مورد لعن قرار نگرفته اند بلکه در شروع این زیارت آمده است خداوند لعنت کند کسانی را که اساس و بنیاد ظلم و جور را بر شما برپا کردند، این فراز به وضوح نشان می دهد اتفاقاتی در تاریخ اسلام، مقدمات این واقعه عظیم را فراهم کرده است که سقیفه بنی ساعده را باید از اصلی ترین این مقدمات دانست. 

حجت الاسلام غلامپور خاطرنشان کرد: گروه دومی که در فراز بعدی این زیارت مورد لعن قرار گرفته اند کسانی هستند که اهل بیت(ع) را از مقام خود دفع کردند و با بکارگیری تمام توان خود در حیله گری و فتنه گری اجازه ندادند امامان معصوم(ع) که جایگاهشان در جامعه به عنوان ولی و سرپرست جامعه اسلامی از طرف خداوند متعال در غدیر خم به همگان ابلاغ شد، و مقرر گردیده بود زمامدار جامعه باشند.

رییس عقیدتی سیاسی یگان پدافند هوایی انرژی هسته‌ای اصفهان اظهار کرد: فراز نهایی لعن های زیارت عاشورا مختص قاتلان نهایی و کسانی است که به صورت کاملا علنی با امام معصوم وارد جنگ شدند و تیر نهایی را در انجام این رخداد غمبار پرتاب کردند، تنها عاملان نهایی این واقعه با اسامی روشن و واضح در این زیارت مورد لعن قرار گرفته‌اند و پس از آن اسامی این قاتلان یکی پس از دیگری در این زیارت آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در تمامی این لعن ها، کلمه امت نیز آمده است، گفت: در تمامی این اتفاقات و رخدادهایی که زمینه را برای واقعه عاشورا فراهم می کرد، سکوت امت اسلامی و عدم مسؤولیت پذیری آن در جلوگیری از انجام این مقدمات را در تاریخ می توان مشاهده کرد.

باید از واقعه عاشورا عبرت بگیریم

حجت الاسلام غلامپور با اشاره به روایتی از محمد بن ارقط در جلد یازدهم کتاب وسائل الشیعه، تصریح کرد: این شخص در این روایت نقل می کند که به محضر امام صادق(ع) شرفیاب شدم و گفتم می‌خواهم از شهر مدینه به شهر کوفه سفر کنم، حضرت فرمودند: آیا قاتلان جدم حسین(ع) را در کوفه می بینی؟ محمد بن ارقط پاسخ می‌دهد قاتلان جد بزرگوار شما، توسط مختار همگی به درک واصل شده اند و هیچ کس از قاتلان آن حضرت باقی نمانده است.

وی ادامه داد:  امام صادق(ع) به آیه 133 سوره آل عمران اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: پیامبر اکرم(ص) با توجه به این آیه خطاب به یهودیان زمان خود فرمودند: چرا پیامبران قبل از مرا کشتید؟ در حالی که مردم معاصر زمان پیامبر، به کشتن پیامبری اقدام نکرده بودند، در حالی که حدود 300 سال قبل از پیامبر اکرم(ص) یعنی از زمان حضرت عیسی(ع) هیچ پیامبری مبعوث نشده بوده است، امام صادق(ع) به آن شخص می‌فرمایند: یهود معاصر زمان پیامبر اکرم(ص) به قتل انبیای عظام و به روش آباء و اجداد خود راضی بودند برای همین هم در این آیه به عنوان شریکان قتل آن پیامبران مطرح شده اند.

حجت الاسلام غلامپور خاطرنشان کرد: باید از واقعه عاشورا عبرت بگیریم و از مسیری که امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) طی کرد دوری کنیم.

رییس عقیدتی سیاسی یگان پدافند هوایی انرژی هسته‌ای اصفهان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان تنها پرچمدار اسلام ناب محمدی اکنون مورد هجمه شدیدی از ناحیه دشمنان اسلام به ویژه یهودی‌های معاند قرار گرفته است، تصریح کرد: خاخام یهودی به عنوان یک نظریه پرداز معاند نظام اسلامی گفته است مشکل ما در ایران مذهبی های مسجدی هستند که باید برای آنها برنامه ریزی شود.

وی در ادامه افزود: صدها اتاق فکر در دنیا برای منحرف کردن مردم مذهبی در ایران اسلامی به نظریه پردازی و اقدامات عملی برای تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود می پردازند که لازم است با هوشیاری و بصیرت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری اجازه ندهیم رویاهای آنها به واقعیت تبدیل شود.

نهادینه شدن فرهنگ عاشورا کابوس دشمنان است

حجت الاسلام غلامپور نهادینه شدن فرهنگ اصیل عاشورا در بین جوامع اسلامی را به عنوان یکی از کابوس های بسیار وحشتناک استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: استکبارستیزی یکی از درس های اصلی مکتب امام حسین(ع) است که در تمام مراسمات عزاداری باید مدنظر مردم باشد، دشمن می‌خواهد با جا انداختن این موضوع که سیاست امری پلید است و نباید در مراسمات عزاداری مطرح شود، فرهنگ استکبار ستیزی را از واقعه عاشورا جدا کرده و بدینوسیله، یک عزاداری بی خطر برای خود را در جوامع اسلامی رقم بزند که قطعا چنین عزاداری مورد رضایت امام حسین(ع) نیست.

وی در پایان با اشاره به جنایات و توطئه‌های آمریکا، گفت: اگر رهبر جامعه اسلامی با قاطعیت می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مردم هم باید با قبول این حقیقت، چنین شعاری را سرلوحه تمام اقدامات سیاسی و تاثیر گذار و روزمره خود قرار دهند و همچنان با الگو برداری از امام حسین(ع) تا پایان عمر در صحنه بوده و دارای ویژگی استکبار ستیزی باشند./1304/201/ب2

ارسال نظرات