۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۴۱۹
حجت الاسلام موسوی لارگانی:

برجام برخی از دولتی‌ها را هم دچار دوگانگی کرده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از ظریف، گفت: شخص وزیر امور خارجه با الفاظ ناصحیح به نمایندگان ملت توهین کرد.
حجت الاسلام موسوی لارگانی

حجت الاسلام موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، گفت: در خصوص بحث «برجام» شخص رییس جمهور محترم و وزیر امور خارجه در جریان سفر خود به نیویورک، به این موضوع اعتراف کردند که هیچ نتیجه‌ای از «برجام» نگرفته‌اند.

وی افزود: حتی هواپیماهای مسافربری که خریداری شده بودند و  با وجود واکنش رهبر معظم انقلاب در خصوص در اولویت نبودن چنین خریدهایی مواجه شد. در نهایت نیز شاهد بودیم که این خرید نیز با مخالفت آمریکا مواجه و این قرارداد هم کان لم یکن باقی ماند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در جریان عقد قرارداد برای خرید هواپیماهای مسافربری شاهد بودیم که دولت با وجود مخالفت صریح رهبر انقلاب همچنان بر مواضع خود باقی ماند، که این نوع برخورد از سوی دولت بسیار زشت بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در خصوص سقف فروش نفت در فضای پسابرجام، عنوان داشت: دولت مدعی است که اگر برجام نبود امروز نمی‌توانستیم یک بشکه نفت به فروش برسانیم، در حالی‌که در دولت قبل صادرات نفت داشتیم و روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت از کشور خارج می‌شد.

وی اضافه کرد: فضای فروش نفت امروز در کشور با گذشته تفاوت محسوسی پیدا نکرده است، به این معنا که؛ در گذشته نفت از ایران گرفته می‌شد و بعد از بلوکه شدن پول حاصل از فروش، همان وجه را غارت می‌کردند، امروز نیز نفت به فروش می‌رسد و همچنان با خروج 4 میلیون بشکه نفت، همچنان پول حاصل از فروش بلوکه می‌ماند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در خصوص اهمیت طلای سیاه، بیان داشت: نفت ماده بسیار حیاتی و مهم است، حتی رهبر انقلاب نیز تأکید داشته‌اند که بخشی از فروش این ماده در صندوق توسعه ملی برای کشور ذخیره شود تا به بخش خصوصی، جریان اشتغال و نسل‎‌های آینده کمک‌رسانی شود.

وی ابراز داشت: «برجام» هیچ دستاوردی نداشته است، امروز شاهد هستیم دولت مسایلی را که حول محور نوید می‌داد را به نوعی در الفاظ جدید مطرح و به ناکارآمدی آنها اعتراف می‌کند. همین ناکارآمدی در خصوص «برجام» نیز کاری کرده که حتی علاوه بر مردم عادی، برخی از دولتی‌ها را نیز دچار دوگانگی کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از رفتار وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: متاسفانه وزیر امور خارجه در سخنرانی اخیر خود به شاکله مجلس و نمایندگان خانه ملت اهانت کرد.

وی در پایان اضافه کرد: انتظار داشتیم که رییس وقت مجلس شورای اسلامی جلوی اهانت ظریف را بگیرد، زیرا جایگاه مجلس به حدی بالا است که امام راحل(ره) آن را در راس امور در نظر گرفته بود./856/ت302/ج

ارسال نظرات