۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۴۵۴

اعلام ویژه‌ برنامه‌های دهه نخست محرم در زاهدان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: برگزاری سه تجمع بزرگ عاشورایی و گفتمانهای دینی ویژه گروه های مختلف در مساجد و مدارس با حضور 7 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم از مهم‌‌ترین برنامه‌های اجرایی دهه نخست محرم در زاهدان است.
رعنایی یا حسین محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این ایام، 7 روحانی مبلغ ویژه دهه نخست محرم از حوزه علمیه قم به شهرستان زاهدان اعزام شده‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان افزود: روحانیان مبلغ با حضور در جلسات آموزشی و گفتمانهای دینی که ویژه گروه های مختلف در سطح مساجد و مدارس زاهدان برگزار می‌شود، زمینه آشنایی جامعه با ابعاد گوناگون قیام بزرگ عاشورا را فراهم می‌کنند.

وی اظهار کرد: طی نشستهایی که با هیأت امنای مساجد داشته‌ایم، نیازمندیهای آنان در زمینه اجرای نیات واقفان اعم از تعزیه داری، روضه خوانی و اطعام عزاداران حسینی در ایام محرم را شناسایی و رفع کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رعنایی با بیان اینکه بروشورهایی با موضوع عاشورا و حرکت کاروان و اهل بیت امام حسین(ع) به سمت کربلا تهیه شده و در مساجد توزیع خواهد شد، افزود: دیدار با خانواده دو روحانی شهید، اجرای تعزیه در مساجد و برخی ادارات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و همچنین ایستگاه «همه واقف باشیم» در مساجد زاهدان از دیگر برنامه‌های اجرایی در زاهدان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان عنوان کرد: سه تجمع بزرگ «لبیک یا حسین»، «رهروان زینبی» و «أحلی من العسل» در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان نیز ویژه دهه اول محرم در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود./202/831/ب1

ارسال نظرات