۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۵۳۴۵۷
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

محبت به امام حسین(ع) زمینه‌ساز حکومت جهانی اهل‌بیت خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب با بیان این که شهادت امام حسین(ع) باعث تداوم دین خدا شد، بیان داشت: امروز امام حسین(ع) فدایی و محبان فراوانی دارد و همین باعث زمینه سازی حکومت جهانی اهل‌‌بیت(ع) خواهد شد.
طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) که در حسینیه شهدای زنجان برگزار شد با اشاره به آیه: «وَ اِذِ ابْتَلى‏ اِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَاَتَمَّهُنَّ قالَ اِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ اِماماً قالَ و مِنْ ذُرِّیَّتی‏ قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ» اظهار داشت: محبت دو گونه است؛ اکتسابی و اعطایی. محبت به امام حسین(ع) از نوع محبت اعطایی است و خداوند این محبت را به ما اعطا کرده است.

وی افزود: محبت اکتسابی با از بین رفتن منشا محبت ضعیف می‌شود ولی محبت اعطایی این گونه نیست و روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس قرارگاه عمار گفت: حضرت ابراهیم از طرف خداوند مامور شد فرزندش اسماعیل را در مکه ساکن کند؛ زیرا نقطه استقرار دین از آنجا و از طریق اسماعیل است.

 وی ادامه داد حضرت ابراهیم هنگام جدایی از اسماعیل گفت: «رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ» یعنی من اسماعیل را در مکه ساکن کردم تا اقامه نماز کنند اما سوال این است که اسماعیل یک نفر بود اما چرا خداوند صیغه جمع به کار برد و گفت اقامه نماز کنند.

استاد طائب با بیان این که منظور خداوند از به کار بردن صیغه جمع، نسل اسماعیل و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند، گفت: این اهل بیت(ع) هستند که باید بر روی کل کره زمین اقامه نماز کنند، چون اگر منظور خداوند در این آیه، مکان خاصی بود آن مکان خاص را بیان می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: لازمه اقامه نماز بر روی کره زمین داشتن حکومت جهانی است و با وجود حاکم کافر نمی‌شود اقامه نماز کرد.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم برای اسماعیل و نسلشس دعا کرد و از خداوند محبت مردم به آنها را خواستار شد چون برای تشکیل حکومت جهانی محب و فدایی لازم است و گرنه کسی برای پول جانش را فدای کسی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محبت مردم نسبت به اهل بیت(ع) نتیجه دعای حضرت ابراهیم بود، بیان داشت: در زمان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تعداد یاران و فداییان آنها بسیار اندک بود و به همین خاطر نتوانستند حکومت جهانی تشکیل بدهند و در حال حاضر نیز باید تعداد محبین اهل بیت(ع) به میزانی برسند که امام زمان(عج) بتواند حکومت جهانی تشکیل دهد.

رئیس قرارگاه عمار اظهار داشت: از جریان حضرت ابراهیم و ذبح اسماعیل آنچه فدیه و جایگزین ذبح اسماعیل شد، گریه حضرت ابراهیم برای امام حسین(ع) بود و حضرت ابراهیم با شنیدن داستان شهادت امام حسین(ع) از جبرئیل و گریه بر امام سیدالشهدا(ع) به مقام امامت رسید.

وی افزود: آنچه باعث تداوم حرکت پیامبر(ص) و دین خدا شد، شهادت حسین بن علی(ع) بود و به همین خاطر است که شب جمعه همه انبیا و اولیا در کربلا حضور دارند زیرا همه مدیون حرکت امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب عشق بسیجی‌ها و مردم ایران به حضرت امام خمینی(ره) را حاصل عشق خود امام(ره) به امام حسین(ع) دانست و گفت: حضرت امام(ره) سراپا عشق به امام حسین(ع) بود و به همین خاطر مردم او را دوست داشتند و نتیجه این عشق آن شد که با وجود تلاش فراوان، دشمن از شکست نظام جمهوری اسلامی درمانده شد.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به فعالیت‌های دشمن در سوریه اظهار داشت: عشق نیروهای رزمنده به امام حسین(ع) در سوریه نیز باعث شده که همه معادلات دشمن به هم بخورد و تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بماند و همین محبت به امام حسین(ع) زمینه ساز حکومت جهانی اهل‌بیت(ع) خواهد شد.975/201/ر

ارسال نظرات