۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۴۶۵
همزمان با دهه اول محرم؛

تبیین «فلسفه عزاداری حسینی» در جلسات پرسش و پاسخ حرم رضوی

همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان جلسات پرسش و پاسخ حرم رضوی با محور عزاداری حسینی دایر می شود.
 پرسش و پاسخ

مهدی لسانی، رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) «فلسفه عزاداري و زیارت اهل بیت»، «عبرتهاي عاشورا» و «روشهاي موثر در اجراي فریضه امربه معروف و نهی از منکر» در «پرسمان دینی» تبیین می شود.

وی افزود: موضوعات این هفته از سوی حجج اسلام ابهری، ایزدی و منصوری در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء در  صحن جمهوري اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با دهه اول محرم سلسله جلسات «فقه و زندگی» با محور احکام عزاداری حسینی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مدرسه پریزاد، دایر می شود.

لسانی عنوان کرد: احکام وقت نماز، امر به معروف، آداب عزاداري و سفر از سوی حجج اسلام صالحی، نامنی، داورزنی، ضیایی، آدینه دوست و درفشان در این برنامه تبیین می شود.

وی افزود: سلسله جلسات بیان احکام، پرسش و پاسخ و حلقه های معرفت ویژه خواهران در دو نوبت پیش از اذان ظهر و پیش از اذان مغرب در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «فلسفه عزاداري و سوگواري اهل بیت»، «تحریفات معنوي در واقعه کربلا»، «مکتب امام حسین؛ مکتب عشق» و «مکتب امام حسین؛ مکتب جهاد» موضوعات ویژه برنامه خواهران است.

لسانی بیان کرد: کارشناسان این برنامه استادان حوزه علمیه خواهران از جمله سرکارخانم نجفی، درانی، اله دادی، عرب مقار، لاکی، حسین پور و صداقت هستند.

رییس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی یادآور شد: از روز دوشنبه اول محرم الحرام تا سه شنبه نهم محرم هر روز بعد از سخنرانی ساعت 11:00 مرثیه سرایی و مداحی نیز برگزار می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات