۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۳۴۶۷

تجمع بزرگ رهروان زینبی در 30 امامزاده شاخص استان کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه تجمع بزرگ رهروان زینبی در استان کرمان در قالب برنامه های سوگواره «بصیرت حسینی» برگزار می شود، گفت: این تجمع با حضور بانوان ولایی 12 محرم الحرام با شعار لبیک یا زینب(س) در 30 امامزاده و بقعه متبرکه سراسراستان برگزار می شود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان، صبح امروز در نشست خبری با اصحابه رسانه در محل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به تشریح برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» پرداخت و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در دهه اول ماه محرم با اهدافی که امام حسین(ع) داشتند در این راستا قدم مثبتی برداریم و امام خمینی(ره) در این راستا فرمودند «انقلاب اسلامی ایران پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی است».

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد ماه محرم فرمودند «در ماه محرم معارف حسینی و معارف علوی که همان معارف قرآنی و اسلامی است را برای مردم بیان کنید»، و شما خبرنگاران که به عنوان سفیران الهی به شمار می روید باید در ماه محرم برنامه های این ماه را اطلاع رسانی کنید تا فرهنگ عاشورا در جامعه ترویج داده شود.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ماه محرم امسال در بیش از 90 بقعه و امامزاده سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: این سوگواره در راستای بیان معارف حسینی و علوی و برنامه های آموزنده با حضور 150 روحانی و مبلغ که این روحانیان از دفتر اعزام مبلغ قم با هزینه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پوشش داده شدند؛ برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: این برنامه ها در امامزادگان استان با هدف شناسایی مقام و منزلت امام حسین(ع) و اهداف حرکت این امام بزرگوار و بصیرت افزایی مردم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شعار «هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت»که سرلوحه سوگواره بصیرت عاشورایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در امامزادگان، روحانیان و مبلغان مطرح می شود، ابراز کرد: این شعار به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی «هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت» برگزار می شود و نامگذاری این شعار به دلیل تقویت باورهای دینی، جانفشانی و فرمایش حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا و تاسوعا است.

حجت الاسلام فاطمی تجمع بزرگ عاشورائیان در 32 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر استان در دوم محرم به عنوان لبیک یا حسین(ع)، همایش شیرخوارگان حسینی در 5 ماه محرم الحرام در 23 بقعه و امامزاده، همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش در 25 بقعه و امامزاده را از دیگر برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» عنوان کرد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورایی حسینی و شام غریبان در 90 بقعه و امامزاده و مساجدی که زیر مجموعه اداره اوقاف هستند با اجرای برنامه های سخنرانی، مداحی، سینه زنی و عزاداری از دیگر ویژه های برنامه های این اداره در محرم امسال خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: افرادی خواستند اسمی از تاسوعا و عاشورا نباشد و درصدد کمرنگ کردن عاشورا و تاسوعای حسینی بودند که خوشبختانه نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، و در روز تاسوعا و عاشورا همه دلسوختگان حسینی وارد میدان می شوند و هر کدام توشه معنوی را برای خود ذخیره می کند و ماه محرم به عنوان کهنه الگوهایی هستند که شیعیان برای آن احترام خاصی قائل هستند و با حضور خود در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امید دشمنان را به یأس و ناامیدی تبدیل می کنند.

وی اضافه کرد: تجمع بزرگ رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب(س) در 30 امامزاده و بقعه متبرکه استان با حضور بانوان ولایی در 12 محرم الحرام برگزار خواهد شد و برپایی خیمه های معرفت حسینی شامل غرفه های کودک و نوجوان، خانواده، عفاف و حجاب نیز در 14 بقعه و امامزاده سراسر استان از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

حجت الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری امام سجاد(ع) نیز در 30 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر استان و محافل انس با قرآن کریم، اقامه نماز جماعت از ویژه برنامه های ماه محرم امسال خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی و خطبه خوانی حضرت زینب(س) و امام سجاد در 30 بقعه متبرکه و امامزاده در سراسر استان در ماه صفر خبر داد و گفت: مراسم اربعین حسینی همراه با قرائت زیارت اربعین در 60 بقعه متبرکه و امامزاده سراسر استان و تجمع لبیک یا رسول الله در روز رحلت پیامبر خدا در 28 صفر در 60 بقعه و امامزاده همراه با قرائت زیارت حضرت رسول از دیگر برنامه های ماه صفر خواهد بود.

این مسؤول اظهار کرد: اجرای نیات واقفان برای روضه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) و اطعام عزاداران نیز از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ماه محرم و صفر است./202/9709/ب1

ارسال نظرات