۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۴۹۸
استاد حوزه علمیه قزوین:

مسؤولان مورد آزمایش الهی هستند

حجت الاسلام ترکمن گفت: افرادی که به پست و مقام می‌رسند مورد آزمایش الهی هستند و اگر دچار تزلزل و غرور شوند و خواسته‌های نفسانی را به دین ترجیح دهند جزو گمراهان خواهند بود.
امتحان الهی

حجت الاسلام سلمان ترکمن، استاد حوزه علمیه  قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به ملزومات وحدت اشاره کرد و گفت: وحدت از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه پیامبران الهی به آن تأکید کرده‌اند.

وی در ادامه محور وحدت در جامعه اسلامی را خدا، اهل بیت(ع) و جانشینان آنها دانست و ابراز کرد: وحدت دینی و ایمانی باید برخاسته از یک منبع باشد و همه مسلمانان به این منبع اعتقاد داشته باشند تا با پذیرفتن آن بتوان به هدف نهایی رسید.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: اگر همه انبیا در یک جا جمع شوند با یکدیگر مشکلی نخواهند داشت چون آنها با یکدیگر متحد و هدف واحدی را دنبال می‌کنند، خداوند دین خود را برای مردم نازل کرده و تا زمانی که مردم حول محور دین حرکت کنند موفق و آینده خوبی خواهند داشت.

این کارشناس حوزوی آزمایش الهی را معیاری برای سنجش ایمان مردم دانست و بیان کرد: در صدر اسلام وحدت در جامعه حاکم بود، چون مؤمنان به پیامبر(ص) ایمان داشتند و از ایشان پیروی می‌کردند اما بعد از فوت پیامبر(ص) تفرقه و نفاق موجب گمراهی مسلمانان شد.

حجت الاسلام ترکمن تصریح کرد: اگر سیاستمداران و مسؤولان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اطاعت کنند و منافع و قدرت خود را به دستورات رهبری ترجیح ندهند چندپارچگی در جامعه از بین خواهد رفت.

وی در ادامه اضافه کرد: افرادی که به پست و مقام می‌رسند مورد آزمایش الهی هستند و اگر دچار تزلزل و غرور شوند و خواسته‌های نفسانی را به دین ترجیح دهند جزو گمراهان خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آرمان حقیقی رسیدن به کمال و سعادت است، عنوان کرد: برخی از سیاستمداران برای حفظ ارزشهای نظام باید از سمت و پست خود کناره گیری کنند، همان گونه که علی(ع) برای حفظ اصل نظام سکوت اختیار کرد.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: انقلاب ما بر اساس ایمان، اتحاد و وحدت به وجود آمده است و برای حفظ این نظام مردم و مسؤولان باید از رهبر معظم انقلاب حرف شنوی داشته باشند./955/

 

 

ارسال نظرات